היישום אינו מחובר לאינטרנט

תראפיה באמצעות בעלי חיים לילדים הלוקים באוטיזם

עבודה מס' 068434

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון תיאורטי ובניית תכנית התערבות.

5,909 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לעסוק בתרפיה באמצעות בעלי חיים לילדים הלוקים באוטיזם. את הפרק הראשון בעבודה אקדיש להגדרת האוטיזם ולאפיוניי הפרעה התפתחותית זו. כמו כן אעמוד על היבטיו השונים של האוטיזם ועל ההפרעות ההתפתחותיות הנובעות מתסמונת זו. ניתן לומר כי כיום הליקוי הנקרא אוטיזם הוא בין ההפרעות ההתפתחותיות הנמצאות בקרב ילדים והאפיון הבסיסי ביותר בקרב הילדים הלוקים באוטיזם הוא הפרעות במיומנויות התקשורת ותגובות יוצאות דופן אל הסביבה. בנוסף קיימות הפרעות בהתפתחותם של כישורים פסיכולוגים בסיסיים הקשורים למיומנות התקשורת החברתית כגון מוח-קשב, תפישה, איזון סנסורי- מוטורי וכישורים קוגניטיביים (מישורי, 1992).
את הפרק השני בעבודה אקדיש לתרפיה באמצעות בעלי החיים לכלל האוכלוסייה וזאת כדי להבין את המקור הטיפולי המצוי בבעלי החיים. שכן, ידוע כי לבעלי החיים קשר הדוק עם בני האדם ולהפך. הקשר עם בעלי החיים, בניגוד לקשרים אחרים שאנו מנהלים בחיי היום יום, נקי משיקולים זרים. בעל החיים נותן בנו אמון ללא סייגים; הוא לא יבגוד בנו, יעליב אותנו או ירכל עלינו מאחורי גבינו (צפרירי, 2004). נוסף על כך, המגע בבעל החיים וההתבוננות בו תורמים לתחושות כמו רוגע והנאה. התעלולים שעושים לעיתים בעלי החיים תורמים לחוש ההומור ומעוררים תחושה של אמפתיה ורצון לדאוג להם (גילוץ, 2010).
בפרק השלישי בעבודה אעסוק בתרפיה באמצעות בעלי חיים לילידים הלוקים באוטיזם. התרפיה באמצעות בעלי החיים עונה בדיוק על הצורך בגירויים עזים להם זקוקה אוכלוסייה זו; המגע הפיסי הרך של בעלי החיים מאפשר גירוי תחושתי חזק ומוחשי. בעזרת מגע בבעל החיים יכולים הילדים הלוקים באוטיזם לגלות את עצמם ואת גופם ודרך גילוי זה ללמוד על העולם החיצוני; תחילה הם שולטים על בעל החיים ודרכו גם על העולם (גילשטרום, 2003). על כן, השימוש בבעלי חיים מאיץ את הקשר בין הילדים הלוקים באוטיזם לבין מטפליהם ובעקבות כך גם את קשריהם עם שאר הסובבים אותם (Levinson, 1965, 1969 בתוך גילשטרום, 2003).
אם כן, לאחר שאדון בנושאים אלו אפנה לעסוק בתוכנית ההתערבות אותה בניתי לצורך מפגשים תואמי התפתחות, עם אוכלוסיית ילדים הלוקים באוטיזם. אך קודם לכן, אגדיר באופן מדיוק יותר את השיטה שבה בחרתי לנקוט לאורך המפגשים, את כמות הילדים איתם אעבוד, הצרכים שלהם אקדיש תשומת לב והמטרות שאותם ארצה להשיג בסיומם של המפגשים הללו. לאחר מכן, אציג באופן מפורט את תוכן המפגשים ואת המערך שלהם תוך שימת דגש על ההכוונה שלי ועל התפתחותם, היענותם של הילדים. לסיכום אדון בסקירת הספרות ובתוכנית ההתערבות ואנסה לסכם בקצרה תובנות, תהליכים והביטים שניתן ליישם ושחשוב להתמקד בהם בעבודה עם אוכלוסייה האוטיזם.

תוכן עניינים:
מבוא
1. אוטיזם
2. תרפיה באמצעות בעלי חיים
3. תרפיה באמצעות בעלי חיים לילדים הלוקים באוטיזם
מאפיינים והגדרות
תוכנית התערבות
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אף על פי שמספרם של הילדים הלוקים באוטיזם אינו גדול משאר הליקויים ההתפתחותיים, בעייתם מושכת יותר ויותר את התעניינותם של אנשי מקצוע בתחומים רבים ומציבה אתגר גדול למחנכים, לחוקרים ולמרפאים השונים. זאת כדי להבין את מהות הפגיעה ולפתח שיטות טיפול לאוטיזם שיסייעו לקדם את הלוקים בכך (מישורי, 1992). האוטיזם הוא חלק מהפרעת התפתחות נרחבת (PDD) הכוללת בין היתר תסמונות כגון: תסמונת רט, הפרעת הידרדרות של הילדות (CDD-Childhood Disintegrative Disorder), תסמונת אספרגר ו- PDD שאינו ספציפי. ההבדלים בין התסמונות הללו כוללים את השכיחות שלהם בקרב נשים וגברים, הגיל שבו הם מופיעות והחוסר הספציפי בכל אחת מן התסמונות הללו (Fernum & Martin, 2002).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תראפיה באמצעות בעלי חיים לילדים הלוקים באוטיזם", סמינריון אודות "תראפיה באמצעות בעלי חיים לילדים הלוקים באוטיזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.