היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין השירות בצה"ל לבין עמדות כלפי המדינה, בקרב חיילים, עולי בריה"מ

עבודה מס' 068407

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים ומחקר איכותני הכולל שני ראיונות.

5,153 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במסגרת קורס 'שיטות מחקר', בחרנו לערוך את מחקרנו בקרב חיילים לא יהודים המשרתים בצה"ל על מנת לבדוק את עמדותיהם כלפי מדינת ישראל. אין בכוונתנו לבדוק שאלות של זהות, הגדרה לאומית או של הסתגלות. אנחנו מבקשים לענות על השאלה: האם השירות בצבא הביא לשינוי בעמדותיהם כלפי המדינה ?
המחקר הנוכחי מבקש למצוא קשר בין השירות בצה"ל לבין עמדות כלפי המדינה. הרציונל התיאורטי שעומד במסגרת המחקר היא הסתירה שבין עקרון חוק השבות שחל על דורות שונים במשפחה שבה הסב היה יהודי, ובין הצורך להוכיח באמצעות מסמכים קבילים על הממסד הדתי את יהדותו של העולה.

מערך המחקר הוא המחקר האיכותני המתאים ביותר לחקר עמדות, שהן מטבען נושא חמקמק הקשה להגדרה או כימות, כפי שמתבצעים במחקרים אמפיריים טיפוסיים. הנושא הוא נושא רגיש במיוחד בקרב האוכלוסייה שנבחרה למחקר.
כלי המחקר שבחרנו הנו ראיון עומק, הכלי המתאים ביותר לאיסוף מידע בדבר עמדות. ביצענו שני ראיונות עומק (שמטרתם הייתה גם לשמש כמחקר גישוש בנושא) עם שתי חיילות, עולות מחבר העמים המשרתות בצה"ל. בחרנו בהן על פי נוחות הגישה (איש קשר) והובטחה להן אנונימיות מוחלטת, לבקשתן.

קטע מהעבודה:

לגיור כאופציה היחידה לשינוי המעמד מלא יהודי ליהודי נתפס כקשה מדי ומכשיל בעיני שתי המרואיינות. המוסדות הקיימים מציעים הליכים מסורבלים, קשוחים וכוללים את כל בני משפחתו של המתגייר, כפי שמצאו גם אפל, 2003, שטרן, 2003, שלג, 2004). האפיק של קורס נתיב הוא סוג של תקווה וקרן אור בנושא, כפי שתופסות אותו החיילות, ואכן הצלחתו היום בהעלאת מספר המתגיירים, לעומת המוסדות הקיימים, כבר אינו נטול בספק (שטרן, 2003, ברקת, 2005), ואפילו זוכה לברכת האחראים על המדינה, כמו ראש הממשלה המארח את המתגיירים בסוף תכנית נתיב (ידיעה באתר מתאריך 31.5.06), או שר הקליטה הנוכחי שערך לכבודם ערב הוקר (באתר שלו מתאריך 19.05.07).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין השירות בצה"ל לבין עמדות כלפי המדינה, בקרב חיילים, עולי בריה"מ", סמינריון אודות "הקשר בין השירות בצה"ל לבין עמדות כלפי המדינה, בקרב חיילים, עולי בריה"מ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.