היישום אינו מחובר לאינטרנט

לוגו בישראל

עבודה מס' 068404

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחותו וחשיבותו של הלוגו, בדגש על שימושו בישראל.

2,923 מילים ,3 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

לוגו (בעברית: סמליל) הוא אלמנט גרפי, טיפוגרפי שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים (בדרך כלל, ארגון או מוצר) ולהיות מזוהה עימו בתודעת הציבור, הוא אחד ממרכיבי השפה החזותית המשמשים אותנו במערכת התקשורת היומיומית1.
הלוגו הינו שפה ויזואלית הנולד מתוך הצורך של החברה לאלמנטים חזותיים לתקשורת, לוגו יכול להיות משחק טיפוגרפי עם אותיות המרכיבות את שם החברה, כמו כן הוא יכול לכלול איור, אייקון וסלוגן שמתמצת את המסר של החברה.
לוגו וסמל- כולנו זקוקים לסימן גרפי ברור שיעביר לנו את המסר בצורה מיידית; התמרורים בדרכים הם דוגמא מצוינת לשימוש יעיל בסמל, הסמל ע"ג התמרור מעביר לנו אינפורמציה מהירה,קוהרנטית וחד משמעית לכל אדם.
למעשה הלוגו מחליף שפה לא יעילה או לא קיימת, אם במקום תמרור היה מופיע טקסט המורה לנו לא לבצע פניית פרסה או לנסוע באדום סביר להניח שהאינפורמציה לא הייתה עוברת בצורה המהירה ביותר או בכלל אם מדובר בתייר למשל.
ללוגו בעולם הפרסום והשיווק יש חשיבות עצומה משום שרוב האנשים מעבדים מידע בצורה חזותית ויזואלית.
צבעי קוקה קולה האדומים והלבנים לדוגמא מאפשרים לנו לזהות את המוצר במיידיות, ה"סווש" של נייקי מזוהה גם בלי שיהיה כתוב "נייקי",כנ"ל לגבי הפרה המסמלת את חברת "עלית" או הכוכב הסגול המייצג את רשת הסלולאר "סלקום". כלומר הלוגו משמש כ"פני" החברה אותה הוא מייצג .
העיצוב הגרפי של הלוגו הוא חלק מהליך מיתוג המוצר, הארגון או החברה, ולכן על הלוגו לשדר ערכים מסוימים שיתקשרו בבהירות בקרב הצרכנים. ושוב ניקח לדוגמא את ה"סווש" של נייקי, אשר נועד להתחבר בתודעת הצרכן למהירות וכמו כן לבטא הצלחה והישגיות, כלומר האלמנט הויזואלי שנבחר לייצג את נייקי הוא בעל משמעות מעבר להיותו אסתטי.
בעבר, לא היה צורך לשים לוגו על חנויות או על מוצרים מכיוון שהתחרות הייתה קטנה, היה בדרך כלל מינימרקט אחד בעיר, חנות אלקטרוניקה אחת וכו' כיום אנו חיים בשוק הגלובלי הרחב שבו הצרכן נחשף לכמות עצומה של מסרים ויזואליים, יש אלפי מוצרים על המדף והריבוי הזה מצריך מאיתנו לחפש את הדרך הטובה ביותר לבדל את מוצרינו מקרב שאר המוצרים.
לסיכום, בעלי עסקים אשר מעוניינים לקדם את מוצריהם ישתמשו בלוגו מכיוון שהוא ממריץ טוב, לאחר שהצרכן רואה את הלוגו המסוים, הוא זוכר מיד לאיזה מותג הוא שייך. בחיים המודרניים כיום, אין לאנשים זמן רב כדי לחקור את כל היתרונות והמאפיינים של כל מותג, הם פשוט שמים לב ללוגו ויודעים מיד מהם אותם מוצרים ולמה הם מיועדים. נוסף על כך, עם הופעת האינטרנט, הקנייה הפכה לקלה יותר; בדיוק כפי שאנשים הקונים בחנויות מחפשים מותגים מוכרים, כך הם עושים גם כאשר הם מדפדפים באינטרנט. לכן, כאשר יש לוגו (טוב) האנשים לא מתקשים לזהות את המותג.
עיצוב לוגו הוא במידה מסוימת הדרך הפשוטה והישירה ביותר לקידום עסק מכיוון שהוא מהווה סוג של הצהרה כוללת של מה שהחברה \ מוצר באמת.

בעבודתי חקרתי את הסמלים שעברו שינויים עם השנים משום שעניינו אותי הסיבות לכך, כמו כן עניין אותי לראות כיצד העיצוב מושפע מתקופה וכיצד המסר מכתיב את העיצוב.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון - עיצוב לוגו
פרק שני - לוגו בישראל (בנק הפועלים, עלית, שטראוס, קוקה קולה, אל על, תנובה)
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הלוגו מסמל חברה או עסק אך מעבר לכך מסמל התפתחות חברתית וכלכלית; הוא כמעט ולא נשאר זהה ועם השנים משתנה עיצובו בהתאם לתקופה; לעיתים הטיפוגרפיה משתנה לפעמים הגוונים מתחלפים ולפעמים המסר משתנה, אך נוכחותו של הלוגו היא בלתי נלאית , ועל כן חברות רבות משקיעות כסף רב בעיצובו.
בשבילי הלוגו הוא מנהרת זמן משום שהוא טומן בחובו הרבה זיכרונות נוסטלגיים, הוא סמן של תקופה ולכן הוא בעל כוח.
לא כל לוגו משתנה וישנן חברות בארץ ובעולם שהלוגו שלהן הוא בן גילן, הלוגו של עיתון "הארץ" למשל בן- 70 שנה, הלוגו של חברת המכוניות האמריקאיות "FORD" בן- 90 שנה וישנן עוד דוגמאות רבות אחרות. השורה התחתונה היא: אם הלוגו עובד אז אין צורך להחליף אותו.

תגים:

לוגו · סמליל · אלמנט גרפי · סמל · מוצר · צרכן · עיצוב מוצר · מסר · משמעות · מיתוג · מיתוג מחדש · עיצוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לוגו בישראל", סמינריון אודות "לוגו בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.