היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגלובליזציה על העוני בישראל

עבודה מס' 068384

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית והרצת רגרסיה על מדד ג'יני.

5,212 מילים ,11 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

סוף שנות ה- 80 וראשית ה-90 של המאה ה-20 מציינות את ראשית הופעתו המואצת של תהליך הגלובליזציה בישראל ולמיצובה של תל אביב כ'עיר עולם', עיר המתפקדת כעוגן עיקרי המחבר את ישראל למשק הגלובאלי. לתהליך הגלובליזציה היו השלכות חיוביות ושליליות על החברה, הכלכלה והמרחב של ישראל. בצד החיובי בולט במיוחד שידוד המערכות הכלכלי והתעסוקתי, וביסוסה של ישראל כמוקד הי-טק וחדשנות מהחשובים והבולטים בעולם.

העבודה מתמקדת בשאלה מהי השפעת הגלובליזציה על העוני בישראל. האם הגלובליזציה מגבירה את האי שוויון או ההפך - מקטינה אותו. קיים ויכוח בין החוקרים בנושא לגבי השפעת הגלובליזציה על העוני יש הטוענים כי היא מגבירה אי שוויון וגורמת לקיטוב ויש הטוענים שהיא גורמת למדינות להתפתח ולשגשג ובכך מקטינה את האי שוויון.
ישנה הסכמה בקרב החוקרים כי תפקיד הגלובליזציה צריך להיות לחסל את העוני בעולם ולגרום למדינות עניות להיות פחות עניות.

בתחילת העבודה אסקור את התאוריה הקיימת לגבי השפעת הגלובליזציה על העוני בישראל, אבדוק מהם ההיבטים החיובים והשליליים של הגלובליזציה . לאחר מכן אסקור את השיטות השונות למדידת העוני בישראל וארחיב על מדד ג'יני אותו אבחן ברגרסיה.
לאחר הסקירה התיאורטית, אריץ רגרסיה על המשתנים שבחרתי על מנת לבדוק מהם הגורמים השונים המשפיעים על מדד האי שוויון בישראל.

תוכן עניינים:
מבוא
הגלובליזציה
הגלובליזציה בישראל
היבטים חיוביים של הגלובליזציה בישראל
היבטים שליליים של הגלובליזציה בישראל
העוני
מדידת העוני בישראל.מדדים שונים למדידת אי שוויון
הקשר בין הגלובליזציה לעוני
רגרסיה
ניתוח תוצאות הרגרסיה.
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מאפיין שני של הגלובליזציה הוא עידן המידע, בו דוחק הידע את כוחות היצור של החברה התעשייתית. מאז שנות ה-80' נרשם מעבר מסיבי מיצור של מוצרים מוחשיים ליצור של ידע. הטכנולוגיה היא אחד הכוחות המרכזיים המניעים את הגלובליזציה, ובפרט טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). למעשה כל עסקה ותנועת הון בין מדינות, המתבצעות בזמן אמת, מתאפשרות תודות לפיתוח המהיר בתחום ה- ICT. למעלה מכך, "ידע" ככלל (טכנולוגי וארגוני כאחד), שהופך לנכס חשוב ביותר בקרב פירמות, זורם בקלות בין מדינות ואנשים, ואשר על כן מהווה מאפיין בולט ביותר של גל הגלובליזציה הנוכחי. טכנולוגיות המידע המובילות הם: מחשוב, מזעור, דיגיטציה, תקשורת לוויינים, סיבים אופטיים ואינטרנט.
כיום, סמלה שלך הגלובליזציה הוא רשת האינטרנט המקשרת בין כולם. מזעור המחשוב וכניסתו לבתים הפרטיים ולעסקים יחד עם חדירת האינטרנט הביאו לשינויים בכל תחומי החיים(Forester, 1987).

תגים:

מדד ג'יני · אי שוויון · אי שיוויון · צמחיה כלכלית · רגרסיה · בדיקה סטטיסטית · מדדים · מדד אי שיוויון · כלכלה בינלאומית · פערים · פער בהכנסות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגלובליזציה על העוני בישראל", סמינריון אודות "השפעת הגלובליזציה על העוני בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.