היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין "הנזל וגטל" לעיבוד "עמי ותמי"

עבודה מס' 068374

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של שתי הגרסאות למעשייה הנזל וגרטל והשוואה בינהן על פי מספר גישות: הגישה הספרותית, הגישה הפסיכו-אנליטית והגישה האתנו פואטית.

3,510 מילים ,5 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מטרתה העיקרית של העבודה להשוואת בין גרסת "מקור" למעשייה לבין עיבוד מודרני, לראות ולבחון היכן ההבדלים וממה נובעים השינויים.

תוכן עניינים:
1) תיאור
1.1. "הנזל וגרטל"
1.2. "עמי ותמי"
2) פרשנות והנמקה
2.1. גישה ספרותית
2.2. גישה פסיכואנליטית
2.3 גישה אתנו-פואטית
2.4 תפיסת הילד
3) ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגישה הפסיכואנליטית:
גישה שרואה בסיפור עם ביטוי לאיזו "נפש קולקטיבית".
שימוש במודל הפסיכו אנליטי של האישיות מגלה כי מעשיות נושאות בשורות חשובות למודע, לטרום מודע ולבלתי מודע, במישור שבו מתפקד כל אחד ברגע נתון. ואף בטיפולם של בעיות אנוש אוניברסאליות, בפרט באלו, המעסיקות את מחשבתו של הילד, המתבגר, מדברים סיפורים אלה אל ניצני האגו שלו ומעודדים את התפתחותו. (ב.בטלהיים ,11,1987)
הנזל וגרטל: בסיפורנו, הבעיה אליה נקלעים הילדים היא נטישה ע"י הוריהם - הילדים מנסים לאחוז בהוריהם ללא הרף, אך ללא הצלחה. במעשיות מוצגת האם השלמה כדו קוטבית, האם הביולוגית הצד החיובי בעוד שהאם חורגת מייצגת את הצד השלילי.

תגים:

אגדות עם · ספרות ילדים · מעשיות · האחים גרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין "הנזל וגטל" לעיבוד "עמי ותמי"", סמינריון אודות "השוואה בין "הנזל וגטל" לעיבוד "עמי ותמי"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.