היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות שינה והשפעת העבודה במשמרות (דיילי אויר) על המחזור הצירקידיאני.

עבודה מס' 068343

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שנערך על 30 דיילים ודיילות בחברת אל על.

5,012 מילים ,15 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

האדם באופן טבעי ישן בלילה ופעיל ביום, אך מיליוני אנשים עובדים בלילה וישנים ביום. עבודת המשמרות יכולה לגרום לבעיות פיסיולוגיות וחברתיות עקב ההפרעה למקצב הצירקדיאני, הפיסיולוגי והשינויים בהרגלים החברתיים. מידת ההפרעה תלויה בסדר המשמרות, בעומס העבודה והסביבה של כל עובד. (פרץ לביא, 1999)
במחקרים רבים בעבר נמצא קשר הדוק בין הפרעות שינה, תכלואות ומחלות לבין תעסוקה תעופתית.
דיילי אוויר הם עובדי משמרות, הסובלים ממחסור קבוע בשעות שינה והפרעות במחזור הצירקדיאני, לכן הם עייפים רב הזמן ונרדמים בקלות. באוכלוסיה זו יהיו הבדלים בולטים יותר בקשיי הירדמות ושמירה על רצף השינה-הקושי בהרדמות יהיה בולט יותר על רקע העייפות המתמדת של הדיילים.

העבודה הנוכחית שואפת לסקור ספרותית מחקרים אשר התבצעו בעבר אודות דיילי אויר מחברות תעופה שונות, וכמו כן, לבצע מחקר דומה בקרב 30 דיילים ודיילות מחברת אל על הישראלית במטרה למדוד את רמת העייפות והריכוז לפני ואחרי טיסות ארוכות טווח ולעמוד על הסיבות להבדלים בעייפות והשפעתם על אורך החיים של הדיילים. ממצאי המחקר לא הצליחו למצוא קשר מובהק בין רמת העייפות לבין כיוון הטיסה מערב\מזרח, אך הצביעו על עייפות כרונית מתמשכת בין הדיילים עם סטיית תקן נמוכה המצביעה על תמימות דיעים, כמו כן, נמצא במחקר באופן מובהק כי אורך המעבר בין איזורי זמן הנמדד בשעות משפיע על רמת העייפות לאחר הטיסה וזאת ללא תלות בכיוון הטיסה או ייעדה.

תוכן:
מבוא
המקצב הצירקידיאני
הפרעות שינה ותכלואותיהן בצוותי אויר העובדים במשמרות תעופתיות
המחקר הנוכחי
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הצורך בשינה ותפקידיה
אחת ההגדרות ההתנהגותיות המקובלות לשינה היא התנהגות חוזרת המתאפיינת בשלוש תופעות עקריות: ירידה במודעות ואינטראקציה עם הסביבה, ירידה בתנועתיות ובפעילות השרירים והעדר מוחלט של התנהגות רצונית. השינה אינה העדר ערנות אלא, פעולה ייחודית של המוח. במהלך השינה המוח ממשיך לעבד, במידה מסויימת, גירויים מהסביבה. תיאוריית השיקום גורסת כי לשינה תפקיד מחדש, כלומר במהלך השינה מתרחשים תהליכים פזיולוגיים המשקמים ומחדשים את הגוף את המוח. לפי גישה זו השינה השקטה חיונית בעיקר לחידוש רקמות הגוף, בעוד שהשינה הפעילה חיונית לשיקום רקמות המוח.

תגים:

שינה · הפרעות שינה · דיילי אויר · תכלואות · ג'ט לג · שעון ביולוגי · חוסר שינה · עייפת · חסך שינה חלקי · טיסות · מזרח מערב · מחקר כמותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות שינה והשפעת העבודה במשמרות (דיילי אויר) על המחזור הצירקידיאני. ", סמינריון אודות "הפרעות שינה והשפעת העבודה במשמרות (דיילי אויר) על המחזור הצירקידיאני. " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.