היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ממון בין בני זוג

עבודה מס' 068328

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההיבטים השונים של הסכם קדם נישואין.

10,445 מילים ,56 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

לא כל דבר שעושים כשמתכננים חתונה הוא רומנטי - לחתום על הסכם קדם נישואין זה כמו לחגור חגורת בטיחות או לעשות ביטוח חיים. הסכמי קדם-נישואין באים להסדיר היבטים שונים בפירוק היחסים בין בני-זוג בעת גירושין: חלקם נוגעים אך ורק לחלוקת הרכוש בעת הפרידה, ובחלקם יש סעיפים המסדירים גם את האופן שבו יתבצע פירוק הקשר עצמו. בעבודתנו זו נתמקד ביחסי ממון בין בני זוג.

מערכת הנישואין בין בני זוג מייצרת, כשהיא מסתיימת, סוגיות רבות שהועלו במשפט הישראלי. אחת הסוגיות הכואבות הינה יחסי הממון בין בני הזוג, שלאחר פירוק השותפות הופכת לסוגיה מאוד מרכזית מאחר ומכילה את משאבי הרכוש בני הזוג לפני, במהלך ולאחר הנישואין. חלוקת רכוש בין בני הזוג הינו אחד הנושאים המורכבים, הרגישים ובעלי ההשלכות הגדולות ביותר על עתידו הכלכלי של כל אחד מהם. בנושא זה, קיים ניגוד אינטרסים מוחלט בין בני הזוג, וכן קיימת עמימות משפטית מסוימת המקשה על חיזוי מושכל של התוצאה. סביר להניח, כי חלוקת רכוש הזוג תהיה אחד מסלעי המחלוקת העיקריים בסכסוך גירושין.

בעבודתנו זו נבדוק מהו הסכם ממון, נתאר את הליך כריתתו ונבחן באלו דרישות יש לעמוד לשם תקפו, נציין את הסדרי הרכוש הקיימים, נתבונן על דרכי התמודדות מנקודת מבטן של שתי המערכות- האזרחית וההלכתית, נדון בסוגיות שונות, וכן נבצע משפט משווה בענין.

תוכן הענייניים
1. מבוא
2. מצב המשפטי במדינת ישראל
2.1 דין עברי
2.2 משפט ישראלי
3. מסגרת נורמטיבית
3.1 מהו הסכם ממון
3.2 אישור וביטול הסכם ממון
23..1 דרישת הכתב
3.2.2 מועד האישור
3.2.3 תוקף האישור
3.2.4 הסכם ממון שלא אושר
3.2.5 ביטול וביטול חלקי של הסכם ממון
3.2.6 ידועים בציבור
3.3 עריכת הסכם טרום נישואין
3.3.1 פרקים בהסכם
3.3.2 סוגיית בית דין רבני
4. יחסי ממון בין בני זוג
5. חלוקת הון אנושי וכושר השתכרות
5.1 המצב בישראל
5.2 משפט משווה- המצב בארה"ב
6. הסכם לכבוד הדדי
7. סיכום
8. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הדגש מושם, אפוא, על הגנת המשפחה כיחידה הרמונית אחת ועל שלום הבית, כאשר החובה הבסיסית היא להיות יחד. גם השאיפה להשגת צדק אינדיבידואלי לכל אחד מבני-הזוג איננה מאפיינת את הסדר יחסי הממון בין בני-הזוג בדין זה. ההסדר הרכושני משמש גם הוא אמצעי להשגת המטרה של חיזוק המשפחה כיחידה אחת והגנתה. לא חופש פרט הוא עניינה של ההלכה, הדגש מושם דווקא על אחריותו של הפרט למשפחה. בדין העברי האישה הינה בעלת כשרות משפטית מלאה, ברם עובדה זו לא גררה אחריה משטר של שיתוף נכסים בין בני-הזוג. תלותה של האשה בבעלה והכרה בו כראש המשפחה משמשים הנחות יסוד לליבה של ההלכה בתחום זה. בבסיסו של דין העברי עומד עיקרון רעיוני של שוויון, הלוקח בחשבון את מגבלותיה של האישה במילוי פונקציות כלכליות וחברתיות (רוזן-צבי, 1995).

תגים:

סמינריון · גירושין · הסכם ממון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ממון בין בני זוג", סמינריון אודות "יחסי ממון בין בני זוג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.