היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך לערכים בשילוב הוראה לשם הבנה

עבודה מס' 068289

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חינוך לערכים בדגש על "חנוך לנער על פי דרכו".

5,083 מילים ,17 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו תדון בנושא החינוך ממספר היבטים: השאלה המרכזית בחינוך היא "מהי הדרך הנכונה שנחנך את ילדנו"? שאלה זו מטרידה את ההורים והמחנכים בלי סוף ובצדק, וכל אחד מתמודד עימה בצורה שונה.
היות ועד כה לא ידועים פתרונות קסם בתחום זה, ואין תיאוריה חינוכית אחת המתאימה לכל ילד, אין דרך וכלים השייכים אך ורק לאדם כזה או אחר, יש את הילד ואישיותו "על פי דרכו" וישנן אפשרויות וכיוונים שונים המדריכים והמכוונים את אלו הרוצים להעניק לילדיהם את החינוך הטוב ביותר.
העבודה תנסה לאתר את הדרך לשלב חינוך לערכים תוך כדי תמיכה בשיטת הוראה הנקראת "הוראה לשם הבנה", לפיה לא מספיק רק להחשף לערכים וללמדם, אלא יש לנסות ולמצוא גישה לכל ילד כך שהוא עצמו יבין את הנלמד , ללא הבנה אין למידה משמעותית.
תחילה נדון במהו חינוך לפי פרשנויות ההלכה הדבר ינבע מדברי המלך שלמה בספר משלי כב 6: "חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה". יוצגו נקודות מבט שונות למשפט זה. אח"כ תדון העבודה במהם ערכים מהו חינוך לערכים. יוצגו דרכים שונות בחינוך לערכים ישנן דרכים שונות בהן ניתן למיין את אופני החינוך הערכי בבית הספר: חלוקה לדרכי חינוך שכליות, ריגושיות - חווייתיות והתנהגותיות: הדרך השכלית - משפיעה בעיקר על עולם הידע והשיפוט , הדרך הריגושית חווייתית משפיעה בעיקר על עולם הרגשות וכן הדרך הברורה לכל, דרך העשייה זו המשפיעה על ההתנהגות הגלויה בעיקר.
הפרק הבא יפרט את גישת הבהרת הערכים, שיטה המתרגלת שיפוט ערכי ומצדיקה שימוש בו. האידיאל הינו לא לחדול משיפוט זה אלא לשפר את איכותו, ובמיוחד את בהירותו. ולבסוף סקירה על שיטת ההוראה לשם הבנה לפיה נוכל לעשות אינטגרציה בין האידיאל החינוכי שלנו לבין יכולתו של התלמיד, הילד בפועל להבין את הנאמר לו, לחשוב ולפרש בדרכו שלו בהתאם ליכולותיו את המציאות והמידע הנלמד.
הקו המנחה את העבודה הוא שאין תפקיד המורה להיות בעל הידע הבלעדי, במיוחד במציאות של ימנו, תפקיד המורה השתנה היום תפקידו לסייע לתלמיד להתפתח על פי רחשי ליבו, לקרוא את תחושותיו, להתייעץ בו.
הלך הרוח העיקרי בכתיבת העבודה הן השקפות היסוד של יאנוש קורצ'אק ז"ל:
צריך לחנך את הילד לא במשטר תקיף של מחנכים, אלא לפתח את עולמו העצמי של הילד באהבה, במסירות בסובלנות ובעקשנות. יש לזכור כי כל ילד הוא בעל אישיות ייחודית ועלינו לכבד את דעותיו והשקפותיו של הילד, לכבדו כאדם בעל צרכים ודרישות.

תוכן עניינים:
פתח דבר
מבוא
מטרת החינוך
מהו חינוך?
מהו ערך?
חינוך לערכים
דרכים בחינוך לערכים
גישת הבהרת הערכים
מגבלות המידע וההסברה בחינוך לערכים
הקשר בן ערכים, נורמות, מוסר והעדפות אישיות
הוראה לשם הבנה
סיכום
ביבליוגרפיה
ווב-ביבליוגרפיה (אינטרנט)
נספח

קטע מהעבודה:

חינוך לערכים והוראה - בשניהם המשמעות היא מעורבות והתערבות המבוגר בחייו של הילד. בחינוך לערכים ניתן למצוא מחלוקת כמעט בכל סוגיה.
נשאלת השאלה האם יש לנו זכות לחנך לערכים?
עד אמצע שנות החמישים שלטה בחינוך הערכי הגישה של הקניית ערכים במסגרת של תהליכי חיברות והעברתם מדור לדור. המושג הוראה היה חלק מן המושג חינוך והחינוך היה קשור במידה רבה לחינוך לערכים. (כהן, 1996)
היחסים בין הפרט הבודד בחברה לכלל היו יחסים של מתח בונה ומכאן שהערכים שטופחו היו כדוגמת אהבת הטבע, החקלאות, שירות בצבא וכדומה.

תגים:

חינוך · ערכים · הוראה · הבנה · כבוד · יאנוש קורצא'ק · דרכים בחינוך · הפנמה · ערכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך לערכים בשילוב הוראה לשם הבנה", סמינריון אודות "חינוך לערכים בשילוב הוראה לשם הבנה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.