היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזכות להפגין

עבודה מס' 068287

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה משפטית כללית של הזכות.

5,400 מילים ,29 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו נסקור את הפן המשפטי העוסק בזכות האדם להפגין ולבטא את עצמו ודעתו, דרך היתר משטרתי אותו מקבל, מראש, ממפקד תחנת המשטרה באזור הבעת דעתו, וזאת ע"פ סעיף 84 לפקודת המשטרה .

ראשית, נדון בלשון החוק על סעיפיו, שכן הזכות עצמה אינה מעוגנת כזכות במסגרת חוקית או חוקתית.
בפרק הבא נסקור את מהות זכותו של אדם להפגין, כזכות הנובעת מחופש הביטוי, זכות אשר קיבלה מעמד חוקתי על, ותוארה כנשמת אפו של כל משטר דמוקרטי.
בהמשך, נעסוק במבחנים הקבועים למתן היתר למימוש זכות ההפגנה, מכוח פקודת המשטרה, והסייגים לכך, תוך עמידה על השיקולים שיש לקחת בחשבון עת מתן היתר זה.
ראינו לנכון להקדיש פרק שלם למעמדה של הזכות להפגין מול מעמדן של זכויות אחרות, כגון - ביטחון המדינה והסדר הציבורי.
בפרק המשפט המשווה נתייחס לקיומה של זכות זו ב ארצות הברית, שבה הזכות לחופש הביטוי מעוגנת בחוקה הפדראלית, וכמוה גם הזכות להפגין שנגזרת ממנה.
לסיום, נבחן בקצרה את אירועי אוקטובר 2000.

תוכן עניינים:
מבוא
הזכות להפגין - לשון החוק האוסר והמתיר
הזכות להפגין כנגזרת מחופש הביטוי
מבחני היתרי מימוש זכות ההפגנה
זכויות מתנגשות - מי גובר על מי!
משפט משווה
ערבים והפגנות - אירועי אוקטובר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אי קבלת רישיון ובמקרים מסוימים, כגון הפרת הסדר הציבורי, הרי ניתן להעמיד את המפגינים לדין הפלילי מכוח סעיף 151 לחוק העונשין, ואשר רואה גם בהפגנה מאושרת אשר מהווה הפרה לשלום הציבור, כעבירה, וזו לשונו:
"שלושה אנשים לפחות שהתקהלו לשם עבירה, או שנתקהלו למטרה משותפת, אפילו כשרה, ומתנהגים באופן הניתן לאנשים שבסביבה יסוד סביר לחשוש שהמתקהלים יעשו מעשה שיפר את השלום, או שבעצם התקהלותם יעורר אנשים אחרים, ללא צורך וללא עילה מספקת, להפר את השלום, הרי זו התקהלות אסורה, והמשתתף בהתקהלות, דינו - מאסר שנה אחת"(13).

תגים:

פקודת המשטרה · הזכות להפגין · היתר הפגנה · שיקול דעת · מפקד המשטרה · חופש הביטוי · חוקי יסוד · המנדט המנדטורי · חוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזכות להפגין", סמינריון אודות "הזכות להפגין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.