היישום אינו מחובר לאינטרנט

יצרני הנשק - דיון מוסרי

עבודה מס' 068285

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הדילמה המוסרית העולה מייצור הנשק והשימוש בו.

12,618 מילים ,28 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו תנתח דילמה זו במספר היבטים שונים, תוך שימת דגש על חובותיהם וזכויותיהם של יצרני הנשק ויחסי הגומלין שלהם עם בעלי העניין השונים (ממשלות, לקוחות, קורבנות ירי, מתנגדי תעשיית הנשק וכו').
שאלת המחקר היא מהן המגבלות החוקיות והעצמיות הקיימות שראוי שיוטלו על יצרני הנשק ומהי אחריותם המוסרית במניעת עידוד האלימות.

שיטת המחקר אשר תינקט הינה מחקר תיאורטי, אשר תתבסס על מאמרים אקדמאים, כתבות, תיאור מקרה, אתרי אינטרנט ונתונים סטטיסטיים בתחום. ע"י שימוש בכלי המחקר הנ"ל, אנסה לענות על שאלת המחקר ולעגן אותה במציאות הקיימת, באמצעות השוואות והנגדות על סמך נתונים הנאספים במחקר.
הבעייתיות - שמירה על אובייקטיביות והימנעות מפיתוח מעורבות רגשית ודעות מגובשות לגבי הנושא הנחקר. אנסה לשנות את כיווני המחקר בהתאם למציאות בשטח ולא לדבוק בתכניות טרום מחקריות.
היתרון בשיטת המחקר: המחקר גמיש וכללי ומצביע על כיווני התקדמות ולכן גם שאלת המחקר עשויה "להתחדד" תוך כדי. מחקר זה מחזק את התוקף הפנימי.
החיסרון בשיטת המחקר: פחות בר שחזור, כי היא יותר סובייקטיבית ומודעת להקשר של זמן ומקום. קיים סיכון לאבד אינפורמציה שלא נלקחה בחשבון לפני היציאה למחקר. אין הפרדה למשתנים ולכן המשתנים אינם מבודדים ואינם ניתנים לפיקוח.

בפרק 2 אסקור את תעשיית הנשק מן ההיבט הצבאי והאזרחי שלה, כולל התייחסות לתעשיית הנשק בישראל. לאחר מכן אדון בפרק 3 בפעילותן של החברות הבורסאיות Rolls Royce (בריטניה) וחברת Lockheed Martin (ארה"ב). בפרק 4 אציג את טיעוניהם של השחקנים אשר תומכים בתעשייה זו ואת טיעוני השחקנים המתנגדים לה. ובפרק 5 אציג את תיאור מקרה חברת Smith & Wesson.
בפרק 6 אציג את הריסון הממשלתי הקיים על תעשייה זו ואעמוד על מגבלותיו.
ובפרק 7 אציג את הריסון העצמי של חברת Smith & Wesson.
בפרק 8 יתבצע ניתוח מוסרי אשר יתבסס על מקרה חברת Smith & Wesson , תוך שימוש בתורות המוסר השונות, עם שימת דגש על מודל השלבים.
בפרק 9 אדון במסקנות והמלצות.

תוכן עניינים:
פרק 1 - מבוא
פרק 2 - סקירת תעשיית הנשק
2.1 - ההיבט הצבאי
2.2 - ההיבט האזרחי
2.3 - תעשיית הנשק בישראל
פרק 3 - סקירת פעילותן של Rolls Royce ו-Lockheed Martin
3.1 - Rolls Royce
3.2 - Lockheed Martin
פרק 4 - בעד ונגד תעשיית הנשק - מיהם השחקנים?
4.1 - מתנגדי תעשיית הנשק
4.2 - תומכי תעשיית הנשק
פרק 5 - תיאור מקרה חברת Smith & Wesson
פרק 6 - ריסון ממשלתי (חיצוני)
6.1 - מטרות הריסון הממשלתי
6.2 - מגבלות הריסון הממשלתי
פרק 7 - הריסון העצמי של העסק (פנימי)
7.1 - מטרות הריסון העצמי של העסק
7.2 - מגבלות הריסון העצמי של העסק
פרק 8 - ניתוח מוסרי
8.1 - מיתוסים וביקורות על מיתוסים בעולם העסקים
8.2 - הביקורת על הנחת היסוד של הכלכלה הקלאסית
8.3 - תורות המוסר
8.3.1 - תורת התועלתנות
8.3.2 - תורת החובות והזכויות
8.3.3 - הצדק כהוגנות לפי רולס
8.3.4 - מוסר הסגולות הטובות והמוסר היהודי
8.4 - מודל לקבלת החלטות מוסריות בעסקים
8.4.1 - מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות
8.4.2 - יישום מודל השלבים לקבלת החלטות מוסריות מצד חברתSmith &Wesson
8.5 - החברה מול לקוחותיה
פרק 9 - סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

סחר הנשק הלא חוקי בנשק קל הוא דבר שכיח במדינות ואזורים רבים, המאופיינים בחוסר יציבות פוליטית. לעיתים תכופות, קיימים קשרים בין סחר חוקי ללא חוקי בכלי הנשק, כאשר בתחילה הנשק נרכש בצורה חוקית ולאחר מכן נמכר בשנית למטרות בלתי חוקיות ((Wikipedia, 2007.
מציאותן של זירות התנגשות אלה ושל זירות פוטנציאליות רבות אחרות בתחומי המדינות ומעבר לגבולותיהן, יוצרת שוק נרחב ומגוון לכלי נשק קונוונציונאליים ומבטיחה להם ביקוש רב. בנוסף אנו עדים למצבים בהם גם מי שאינו מעורב ישירות במלחמה "חמה" כרגע, מוטרד באופן קבוע ושוטף מ"הדילמה הביטחונית". בנוסף ניתן לטעון כי הלחצים לאי הפצתו של נשק גרעיני, מגבירים את הביקוש לנשק ברמה התת גרעינית או הקונוונציונאלית (Klieman, 1992).

תגים:

מוסר ועסקים · נשק · יצרני נשק · מוסר בעסקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יצרני הנשק - דיון מוסרי", סמינריון אודות "יצרני הנשק - דיון מוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.