היישום אינו מחובר לאינטרנט

ראשיתן של האוניברסיטאות באירופה

עבודה מס' 068263

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ראשית התפתחות האוניברסיטאות האירופאיות בימי הביניים, השפעתן, נגישותן ותפקידן החברתי.

12,171 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בימי הביניים, באירופה, פעלו שלושה מוסדות מרכזיים: הכמורה, המלוכה והאוניברסיטה. הכמורה והמלוכה שורשיהם באימפריה הרומית הקדומה, ורק האוניברסיטה היא מוסד אשר מקורו בימי הביניים. האוניברסיטאות הראשונות באירופה הוקמו בתקופת ימי הביניים התיכונה ובמשך השנים רכשו לעצמן מעמד עליון בין מוסדות החברה. הן הוקמו בתחילה כדי לשמור על המורשת התרבותית והדתית העתיקה ולהעבירה לדורות הבאים, ורק אחרי מאות שנים בתחילת העידן המודרני החלו כמה מהן להציב לעצמן מטרה נוספת להקנות הכשרה מקצועית.

בעבודה זו בכוונתי לבחון את ראשית התפתחות האוניברסיטאות האירופאיות בימי הביניים, לעקוב אחר השפעתן, נגישותן ותפקידן החברתי, לבחון את דמותו של הסטודנט בימי הביניים, וכן לבחון את מקומם והתנהלותם של המורים ואת תכני הלימוד אשר היו נהוגים במוסדות חינוך אלו.כל זאת כדי לנסות ולהבין את המשמעות של המוסד האוניברסיטאי בראיה היסטורית.האם האוניברסיטאות היוו רק מוסד אשר הסדיר את נושא הלימודים בחברה הקדומה, או עצם הקמתן התגבשותן ומקומן החברתי טומן בחובו משמעויות נוספות.
בהתאם לכך, אציג פרק מקדים המכיל סקירה של תקופת ימי הביניים בין המאות החמישית והחמש עשרה תוך התמקדות בתהליך ההתפתחות האינטלקטואלית אשר התרחש בהן, ואת הקשר בינו לבין ההיסטוריה הפוליטית והחברתית של אותה תקופה, אמשיך בסקירה מקיפה של התפתחות האוניברסיטאות האירופאיות החל מן המאה האחת עשרה, תוך בחינת מאפייניהן, תכני הלימוד, שיטת הלימוד האוניברסיטאית, תנאי הקבלה למוסד והצגת מאפייני הסטודנטים אשר למדו בו.בהמשך אציג בקצרה את שתי האוניברסיטאות הראשונות הנחשבות לקדומות ולחשובות באירופה, אשר שימשו אב טיפוס לבאות אחריהן, אוניברסיטת בולוניה ואוניברסיטת פאריס.אנסה לעמוד בקצרה על הקשר ההדוק והמתמשך בין האוניברסיטאות ומוסדות הכנסייה, האפיפיורות והנזירות.אסיים בהצגת אורח החיים הסטודנטיאלי כפי שהתבטא בסוגי הסטודנטים השונים אשר מילאו את מרכזי הלימוד והערים בימי הביניים, בתקנות והאיסורים אשר להם היו מחויבים לציית, סדר היום האוניברסיטאי והיחסים שהתפתחו בינם לבין מוריהם.

תוכן עניינים:
תקציר
פרק 1: ימי הביניים הפריצה האינטלקטואלית
פרק 2: ראשית האוניברסיטאות
אוניברסיטת בולוניה
אוניברסיטת פאריס
פרק 3: הזיקה בין האוניברסיטה לכנסיה
פרק 4: החיים הסטודנטיאלים
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: ברוב העבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

תקופת ימי הביניים Media aetas בלטינית, היא תקופה שנמשכה כאלף שנים, בין המאה ה-5 למאה ה-15 לסה"נ. תחילתה בפלישות השבטים הגרמניים אל האימפריה הרומית, והתפרקות המסגרות המדיניות והמנהליות בחלק המערבי של האימפריה, וסופה במאה החמש עשרה עם כיבוש קונסטנטינופוליס בידי הטורקים, עליית ההומניזם והתגליות הגיאוגרפיות. המונח "ימי הביניים" נטבע במקור בשנת 1469 על ידי ג'ובאני אנדריאה שהיה מהוגי הדעות של הרנסאנס, והתקבל ע"י אנשי התקופה שראו את הזמן שבין נפילת האימפריה הרומית לתחייה הרוחנית שלהם כתקופת ביניים שבה לא התרחשה התפתחות משמעותית והאנושות הייתה שקועה בדכדוך מתמשך.

תגים:

ימי הביניים · אוניברסיטאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ראשיתן של האוניברסיטאות באירופה", סמינריון אודות "ראשיתן של האוניברסיטאות באירופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.