היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגותו של אריאל שרון

עבודה מס' 068216

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מנהיגותו של אריאל שרון לפי גישת התכונות ומודל טווח מלא של מנהיגות.

3,930 מילים ,1 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

סגנון המנהיגות,החזון,המטרות, ההשפעה על המונהגים, המונהגים עצמם,הבסיס המוסרי- כל הגורמים האלו משתנים כאשר מדברים על תקופות שונות בחייו של אריק - התקופה הצבאית: כנער ב'הגנה', כמפקד יחידה 101, כמפקד הצנחנים, בתקופת שירותו בקריה, כאוגדונר במילואים ביום כיפור, התקופה הפוליטית: בימיו כטירון פוליטי, מפלגת שלומציון,הקמת הליכוד, תקופת היותו שר ביטחון,שר חקלאות,שר תעשייה ומסחר וכו'. ברצוני לומר שאף סעיף מסעיפי העבודה לא נשמר לאורך זמן באופן רציף ,אלא דינמי ומשתנה בחלוף התקופות בחייו של אריק ועם המצבים השונים.
* לצורך העבודה אתמקד בשתי תקופות מרכזיות בחייו של אריאל שרון (אם כי ייתכן שיוזכרו נוספות,אך לא יושם דגש עליהן): התקופה הצבאית המוקדמת ותקופתו כראש ממשלה ,מכיוון שלדעתי אלו הזמנים בהם הוא פעל כמנהיג בפועל בצורה הכי בולטת, וגם משום שאין ביכולתי מקוצר היריעה להרחיב לגבי שאר התקופות. בהתייחס לתיאוריות שנלמדו בכיתה, גישת התכונות הרואה במנהיג אדם הניחן בתכונות יוצאות דופן אכן באה לידי ביטוי במנהיגותו של שרון ,כפי שהדגמתי היטב מהחיים הפוליטיים והצבאיים שלו.

סעיפי העבודה:
הערות
א. רקע
ב. מטרות וחזון
ג. מאפיינים של סגנון המנהיגות ומערכת היחסים בינו למונהגים
ד. בסיס מוסרי של המנהיג
ה. השפעה על המונהגים
סיכום

קטע מהעבודה:

1. התקופה הצבאית המוקדמת:
סגנון המנהיגות של שרון נובע מקווי האופי הייחודיים שלו. גישת התכונות באה לידי ביטוי בצורה יוצאת דופן בחייו ומנהיגותו של אריאל שרון, ומשתלבת יפה עם מודל הטווח המלא של המנהיגות, ובעיקר מנהיגות מעצבת. גישות נוספות משתלבות בצורה יפה גם. הביוגרפיה 'הרועה' מצוטטת את מרדכי הורוביץ המציין שלאריק "היתה עוצמה מאד לא אופיינית לילדים. החיים בבית ספר גאולה היו שוקקים ואריק לא החמיץ אף פעילות". "בימים הראשונים לחברותו בהגנה התאמן אריק בצוותא עם המצטרפים הטריים האחרים פעמיים בשבוע...ואולם חיש קל זיהו מדריכיו את כישוריו היתרים, והוא גויס ליחידת המצטיינים".

תגים:

אריאל שרון · אריק שרון · גישת התכונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגותו של אריאל שרון", סמינריון אודות "מנהיגותו של אריאל שרון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.