היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין אינפלציה לבין שוק המניות

עבודה מס' 068183

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שני מאמרים ובדיקה אמפירית של נתונים.

4,532 מילים ,3 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

אינפלציה פירושה תהליך מתמשך של עלייה ברמת המחירים הכללית.
לאינפלציה או לציפיות לאינפלציה יש גם השלכות על גורמים מקרו כלכליים אחרים למשל על שער הריבית כאשר המחירים עולים(אינפלציה עולה או ציפיות לאינפלציה עולות), מעלים את הריבית במשק כדי לגרום לאנשים לקחת פחות הלוואות ולחסוך יותר ולקנות פחות (אנשים יעדיפו להחזיק פחות כסף נזיל כך למעשה הם יתגוננו בפני האינפלציה) ואם קונים פחות המחירים יורדים. כאשר הריבית במשק עולה, כך גם ההלוואות של הפירמות מן הבנקים מתייקרות. הוצאות המימון גדלות ומשפיעות באופן שלילי על השורה התחתונה - הרווח הנקי קטן.

בחלק האמפירי אנסה לבדוק את השפעת משתנים מקרו כלכליים על שוק המניות בישראל, כאשר ההתרכזות תהיה בעיקר באינפלציה ובין היתר גם בשער הריבית. בנוסף אנסה להשוות בין התוצאות שאקבל לתוצאות שהתקבלו בשני המחקרים שנעשו בארה"ב.
הנתונים על האינפלציה ועל שיעור הריבית נלקחו מהאתר של בנק ישראל, והנתונים של מדד המניות נלקח מהאתר של הבורסה לניירות ערך. המשוואות שאאמוד הם 1) מתייחסות לנתונים השלמים של המדדים, 2) מתייחסות לאחוז השינוי במדדים.
האמידה נעשית לפי מודל OLS, הנתונים שנאספו הם נתונים חודשיים מ 02-2000
עד 01-2008 סה"כ 96 תצפיות.

תוכן העניינים:
חלק א: מבוא
חלק ב: סקירת שני המאמרים
חלק ג: המחקר
חלק ד: דיון ומסקנות
חלק ה: ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המאמר הראשון מתאר בין היתר את היחסים ארוכי הטווח והלא סימטריים בין שינויים בשער הריבית לבין תשואה על מניות במחקר שנערך בארה"ב. זה מתבטא ע"י כך שירידה בשיעור הריבית מלווה ב 12 חודשים של עודף תשואה על המניות, בעוד שלעלייה בשיעור הריבית אין כמעט השפעה על שוק המניות. למעשה שינויים בשיעור הריבית בדרך כלל נובעים משינויים באינפלציה הצפויה, שינויים בשער הריבית משמשים כתקדים לשינויים באינפלציה הצפויה, ולכן התוצאות מספקות תובנות חדשות למחקרים קודמים על האינפלציה ועל תשואת המניות.
לאינפלציה ולשוק המניות יש קשר שלילי ביניהם לעיתים באופן שלא מתקבל על הדעת, נמצא כי כאשר צופים כי האינפלציה הצפויה תעלה ב 10% זה גורם לציפיות שליליות בתשואה על המניות עד כדי ירידה של 50%.

תגים:

אינפלציה · מדד המחירים · שוק ההון · מניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין אינפלציה לבין שוק המניות", סמינריון אודות "הקשר בין אינפלציה לבין שוק המניות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.