היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעשיית הטבק - דילמה מוסרית

עבודה מס' 068156

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בתעשיית הטבק מול החובה החברתית להגביל את חופש ייצור המוצרים הפוגעים בחברה ובערכיה החברתיים.

9,162 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מחקרים רבים מדווחים על נזקים רבים לבריאות האדם הנובעים הן מעישון אקטיבי ופסיבי של סיגריות לטווח הקצר וגם לטווח הארוך, ובמקרים רבים זה מסתיים במוות.
מטרת עבודה זו היא לבחון האם זה מוסרי לייצר סיגריות? האם ישנה אחריות מוסרית לחברות הטבק בייצור מוצרים שמזיקים לבריאות האדם? העבודה תדון בדילמה בין מוסר ועסקים אשר בפניה עומדות חברות טבק.
קיימת דילמה בנושא זה שכן מצד אחד תעשיית הסיגריות היא מאוד גדולה ומעניקה הרבה מקומות עבודה ופרנסה ומצד שני סיגריות זהו מוצר ממכר ומזיק לבריאות. חברות הטבק בוחרות להתעלם ולהכחיש את הנזקים בבריאות האדם מתוך ראיית מטרת הגדלת הרווח, החברות נותנות דגש על שיקולים כלכליים ולא על שיקולים מוסריים גם אם זה בא על חשבון פגיעה בבריאות הצרכנים.
בכדי לדון בשאלה זו, העבודה נחלקת ל-3 פרקים עיקריים: הפרק הכלכלי ובו נתונים כלכלים וכלליים הנוגעים לעישון הסיגריות, שיעורי העישון של גברים ונשים ברחבי העולם ויישום ביקורת הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית בנושא. בפרק החוקי ישנם חקיקות שונות רלוונטיות לנושא ויישום מגבלות הריסון הממשלתי בחקיקותיה בניסיון לצמצם את הנזקים שגורמת הסיגריה והפרק המוסרי כולל את נזקי העישון הנגרמים לציבור ובוחן את קיום המוסר אצל התאגידים המסחריים הגדולים, חברות הטבק.
לבסוף, מסכמת העבודה את עיקרי דבריה תוך מתן המלצות ומסקנות לעתיד

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 רקע
1.2 מיתוסים על עולם העסקים
2.פרק כלכלי
2.1 היסטוריה
2.2 נתונים
2.3 הביקורת על הנחות היסוד
3.פרק חוקי
3.1 חקיקה להגבלת העישון
3.2 מגבלות הריסון הממשלתי
4.פרק מוסרי
4.1 עקרונות מוסר בעסקים
5.דיון ומסקנות
5.1 אחריות המנהל
5.2 ריסון פנימי
6.רשימת מקורות

הערת מערכת: רוב החומר לקוח מהאינטרנט.

קטע מהעבודה:

מיתוס העסקים "בלא מוסר": יש עסקים ויש מוסר. אין מקום לדיון מוסרי בעסקים, אלו שני עולמות תוכן נפרדים. ערכי מוסר לא רלוונטיים להחלטות עסקיות. היצע וביקוש מחליפים את המוסר.
הביקורות: קשה לעסקים להיות עקביים בהצהרות, כוונות, מעשים.
"רחיצה מוסרית": מדברים מוסר ועושים עסקים. "אילמות מוסרית": מדברים עסקים ועושים מוסר.
-אצל תעשייני הטבק מדובר ברחיצה מוסרית שכן משך עשרות שנים טענה תעשיית הטבק שההוכחה על ההשפעות השליליות של מוצרי טבק אינה חד משמעית, ושהיא תמיד חשה אחריות לבריאותם של המעשנים."יש לנו עניין בבריאות הציבור, ואנו רואים בכך אחריות בסיסית שלנו, העולה על כל שיקול אחר הקשור לעיסוקנו בטבק ומוצריו". החברות מתעלמות מהנזקים האמיתיים, מטשטשים ומסתירים ממצאים שהתגלו ממחקרים סודיים, שהחברות עצמן ביצעו המצביעים על נזקי העישון.

תגים:

עקרונות המוסר · אחריות המנהל · אחריות תאגידית · ריסון פנימי · מגבלת הריסון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעשיית הטבק - דילמה מוסרית", סמינריון אודות "תעשיית הטבק - דילמה מוסרית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.