היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלל חברה לביטוח

עבודה מס' 068134

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת נושא האחריות התאגידית בארגון, תוך התייחסות לקוד האתי שהחברה פועלת לפיו.

7,082 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אחריות תאגידית היא שם כולל לשורה של כללי התנהגות של תאגיד המבקש להיחשב כארגון המתנהל כ"אזרח" הגון, המתייחס כראוי למחזיקי העניין הסובבים אותו. היא נדרשת לכללי אתיקה המשלימים תקנות וחוקים משפטיים לשם התנהגות הולמת של חברי הארגון. התנהלותם של ארגונים, בעיקר חברות עסקיות, לפי כללים של אחריות תאגידית, אינה דבר פשוט כלל ועיקר, משום שבאופן טבעי היא נוגדת את התנהלותו הטבעית של הארגון כמי שרוצה להגשים את מטרותיו. הגשמת המטרות הארגוניות באה, לעתים מזומנות, על חשבון קידום מטרותיהם של אחרים - העובדים, הסביבה והציבור בכללו.
החברה רואה עצמה מחויבת לפעול על פי קוד אתי, כאשר ההתנהגות העסקית הוגנת, ערכית וראויה, ועובדיה מחויבים לפעול בהתאם לסטנדרטים ולערכים אתיים ומוסריים, הן ביחסים בינם לבין עצמם והן ביחסים עם גורמים חיצונים, כגון מבוטחים, סוכנים וספקים.
מטרת העבודה הינה לסקור את נושא האחריות התאגידית בארגון, תוך התייחסות לקוד האתי שהחברה פועלת לפיו. חברת "כלל ביטוח פנסיה ופיננסים" נמצאת בסביבה תחרותית, אך שומרת על רמת מוסר גבוהה בשל הקוד האתי. בעבודה זו הוצגו שלוש דילמות אתיות, והתמקדות בדילמה אתית נבחרת וכן ניתנה ביקורת על בסיס השוואה מול בנק "הפועלים", והמלצות לשיפור. בפרק האתי ניתנו המלצות לשיפור הקוד האתי הקיים בחברה, דבר שיגרום להעלאת רמת המוסר בכל הדרגים השונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הארגון
1.2 חזון החברה
1.3 תחומי פעילות החברה
2. גישות אתיות שונות לפעילות הארגון
2.1 מודל הבעלים
2.2 מודל בעלי העניין
2.2.1 בעלי עניין חיצוניים
2.2.2 בעלי עניין פנימיים
3. אתיקה ארגונית
3.1 הגדרות
3.2 דילמות אתיות
3.2.1 אפליה בין המינים מבחינה תעסוקתית
3.2.2 הטרדה מינית
3.2.3 יחסים עם ספקים
4. דילמה אתית נבחרת
4.1 חשיבות הנושא
4.2 ריסונים פנימיים וחיצוניים
4.3 מודל השלבים
5. BENCHMARKING
6. הקוד האתי
6.1 טבלת מודעות -אפקטיביות
6.2 המלצות לשיפור
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה
9. נספח

קטע מהעבודה:

הנציג המרכזי של הגישה הוא מילטון פרידמן (1984). הוא טען שמטרתו היחידה של המנהל היא להרבות את הרווחים של בעלי המניות. בעלי המניות הם הבעלים של התאגיד ולכן רווחי התאגיד שייכים להם ולא לשום גורם אחר. הוא מייחס חשיבות רבה לעקרון הרכוש הפרטי המעניק לבעלי ההון זכות ליהנות מפירותיו. שנית, הרווח מגיע לבעלי המניות כתמורה על הסיכון שהם נוטלים על עצמם. בעלי העניין השונים יכולים להטות את משאביהם לכיוון הרצוי להם ולכפות תנאים ואילוצים המשרתים את האינטרסים שלהם, גם אם הם אינם משרתים את הייעוד של השירותים המתוכננים. בחברתי, "כלל מימון אשראי צרכני", תפקיד המנכ"ל הינו לדאוג לאינטרסים של החברה, ולדאוג כי פעולות הניהול שלו ושל העובדים בדרגים השונים של החברה, יפעלו בצורה אתית ולמען הגדלת רווחיות החברה.

תגים:

אתיקה · מודל השלבים · קוד אתי · מוסר בעסקים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלל חברה לביטוח", סמינריון אודות "כלל חברה לביטוח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.