היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיית זיהום האוויר בתל-אביב

עבודה מס' 068112

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא תוך התייחסות להיבטים של מוסר בעסקים.

9,971 מילים ,30 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות הולכת ומחריפה הירידה באיכות האוויר בישראל, המתאפיינת במאות חריגות מתקני איכות האוויר הנמדדים בעיקר במרכזי הערים. ירידה זו נובעת מהעלייה המתמדת ברמת החיים, המביאה להגדלה ניכרת בפליטת מזהמי אוויר לאטמוספרה מפעילויות אנתרופוגניות כגון יצור אנרגיה, תחבורה ותעשייה.
חלקה של התחבורה בסך הפליטות, ובמיוחד של כלי רכב מנועי דיזל, הוא מהגדולים והבעייתיים ביותר, הן בשל הרכב המזהמים והן בשל סמיכות מקור הפליטה לאוכלוסייה.
מי אחראי לפתח את נושא איכות האוויר ושימורו? המשרד לאיכות הסביבה? משרד התחבורה? האם הפתרון הנכון הינו גביית מסי מחקר והטלת סנקציות כלכליות על הקונצרנים הגדולים, חברות הדלק, בתי הזיקוק, יצרני המכוניות ותאגידי התחבורה הגדולים ?
מטרת העבודה הזו היא להצביע על דרכי ההתמודדות של הרשויות המקומיות כסמכות מפקחת על פתרון הבעיה של איכות האוויר וזיהומו בתחומי האחריות שלהן. לצורך מחקר זה, נבחרה עיריית יפו - תל-אביב כדי להדגים בעיית איכות האוויר, המקורות האחראיים לזיהומו והדרכים בהן היא נעזרת כדי לטפל בבעיה זו. לצורך המחקר אתייחס רק לבעיותיה של תל-אבי כעיר מייצגת.
שאלת החקר הנבדקת בעבודה זו הינה: כיצד מטפלת עיריית יפו - תל-אביב בבעיות זיהום אוויר בתחומי העיר תל-אביב ?
האם היא אכן היא עושה את המירב כדי לאפשר לתושביה לנשום אוויר נקי? השערת המחקר שלפנינו הינה כי עריית תל-אביב - יפו אינה משקיעה את כל המאמצים הדרושים כדי לשפר את איכות האוויר בתחומיה.

שיטת המחקר שנבחרה לכך הינה שיטת ניתוח תוכן.

עבודה זו תאיר מעט על בעיית זיהום האוויר בעולם בכלל ובארץ בפרט. העבודה תתחלק לשישה פרקים: הפרק הראשון יתאר את הבעיה הכללית של זיהום האוויר; הפרק השני יעסוק בבעיות של איכות האוויר וזיהומו בעולם כולו; הפרק השלישי יתאר את הבעיה הזו מהזווית הישראלית; הפרק הרביעי יעסוק בבעיה הזו לעומק ויחקור את בעיות העיר תל-אביב ועיריית יפו - תל-אביב לצורך הדגמת הבעיה; הפרק החמישי יקשר בין נושא איכות האוויר לבעיות של מוסר ועסקים; בפרק האחרון יהיו המלצות כיצד לשפר את הבעיה, ולאחריו יבואו סיכום ודיון על העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - איכות האוויר וזיהומו
פרק שני - בעיית זיהום האוויר בעולם
פרק שלישי - ישראל וזיהום האוויר
פרק רביעי - גוש דן - גוש מסוכן
4.1. מקורות זיהום האוויר בתל-אביב
4.2. המלחמה נגד זיהום האוויר בתל-אביב
פרק חמישי - עסקים ומוסר של איכות הסביבה
5.1. התפתחות איכות הסביבה ברשויות המקומיות
5.2. כלכלת זיהום האוויר
5.3. כלכלת הטיפול זיהום האוויר
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גורמים אובייקטיביים: לעיתים מכתיבים גורמים אובייקטיביים שאינם בשליטתה של הרשות את אופי הבעיות הסביבתיות בה ואת עוצמתן. כך, למשל, המצב הטופוגרפי בחיפה יוצר מיקרו-אקלים המקשה על פיזור מזהמי האוויר; רשויות במדבר סובלות ממפגעי אבק כרוניים. לעומת זאת, מיקום גיאוגרפי יכול להקנות יתרונות סביבתיים, כמו אקלים נוח, נופים, כושר פיזי טוב של מזהמים, ערכי טבע ועוד (גורן & גנור, 1997).

תגים:

ירוקים · איכות הסביבה · זיהום · רכב · תל אביב · גוש דן · בריאות סביבה · רפואה סביבתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיית זיהום האוויר בתל-אביב", סמינריון אודות "בעיית זיהום האוויר בתל-אביב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.