היישום אינו מחובר לאינטרנט

זרות בבית - הסרט "אביבה אהובתי"

עבודה מס' 067026

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזרות החודרת לבית משפחת כהן, בסרט "אביבה אהובתי" כזהותה של אביבה כסופרת- הזרה לתפקידיה האימהיים והביתיים.

1,419 מילים ,2 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מרחב הבית טומן בחובו, מלבד היותו מרחב קונקרטי של חדרים, רהיטים וכלים למיניהם, את מוסד המשפחה. האישה משויכת באופן מסורתי אל המרחב הביתי, מקושרת אליו דרך תפקידה כאם ורעיה. זוהי חלוקה שנעשתה על ידי ההגמוניה. מתוקף תפקידה זה הוטלו עליה (והיא קיבלה על עצמה) את מגוון התפקידים שדורש הבית. אם רוצים לדייק- המערכת הביתית. ולכן, המרחב הביתי הוא מרחב גשמי שיש לדאוג לו, לטפח אותו- אך הוא גם מקום מושבה של המשפחה שמעניקה לו את משמעותו.

בעבודה זו אבקש לטעון, שהזרות החודרת לבית משפחת כהן, בסרט "אביבה אהובתי", היא למעשה זהותה של אביבה כסופרת- הזרה לתפקידיה האימהיים והביתיים. כמו כן, אבקש לטעון שהסרט עומד על הדואליות שטומן בחובו המרחב הביתי (עבור אביבה); מחד, הצורך שלה כאישה לכתוב ולהתפתח, ומאידך, הרצון לשמור על תפקידה במרחב הביתי כמקום המאפשר לה לכתוב. הבית נעשה מקום שמגביל אותה, אבל היא לא יכולה בלעדיו. בנוסף, אנסה להראות כיצד מתנהלות הדמויות הנשיות בסרט בתוך המרחב הביתי, ומאירות את דמותה של אביבה, הגיבורה, לנוכח התהליך אותו היא עוברת.

קטע מהעבודה:

אם נתבונן בדמויות הנשיות המקיפות את אביבה, נוכל לראות אצל כל אחת מהן מאבק אל מול המרחב הביתי וניסיון להשתחרר ממנו או למסד אותו. ויולט (אמא של אביבה) מחפשת בכל מאודה, דרך "לצאת" מהסגירות של המרחב הביתי. דרך השיגעון שלה, היא מרשה לעצמה להפר את כל החוקים: לשבת על החלון, להתפשט מול החלון וכיו"ב. כמו כן, היא מוותרת על תפקידיה הנשיים בבית, במיוחד על תפקידה במטבח (אחד המקומות שמאפיינים את אביבה במובהק). במובן זו, ויולט נוטלת לעצמה חופש מוחלט שקשה לזהות אותו עם "אישה". לבסוף, הדרך לצאת מן הבית היא המעבר למוסד. זהו אמנם מעבר ל"בית" מסוג אחר אבל הוא מהווה עבור ויולט את השחרור מחובותיה כאישה. חשוב לציין שעם המעבר למוסד ויולט בוחרת דווקא בתפקידים של ניקיון ובישול המזוהים (כמובן) עם האישה. אניטה מנסה לעבור מהמרחב הביתי, הפרטי ביותר, למרחב הכי ציבורי- לטלוויזיה. בו בזמן היא מנסה להיכנס להיריון, ללא הצלחה. היא לא עובדת, היא אישה מוכה המנסה לחיות דרך חלומותיה של אחותה. לעומת שתיהן, אביבה מנסה לממש את המרחב הביתי ואת הציבורי גם יחד, ואינה מסתפקת רק באחד מהם.

תגים:

נשים אישה · קולנוע ישראלי · מרחב · בית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זרות בבית - הסרט "אביבה אהובתי"", סמינריון אודות "זרות בבית - הסרט "אביבה אהובתי"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.