היישום אינו מחובר לאינטרנט

סכרת - היפוגליקמיה והיפרגליקמיה

עבודה מס' 068060

מחיר: 72.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעות ותיאור מקרה.

1,723 מילים ,3 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

היפוגליקמיה (בלועזית: Hypoglycemia או Hypoglycaemia; (היפו = "תת-", גליק = מ"גלוקוז", המיה = מהמילה היוונות "המוס" שפירושה דם) או מיעוט סוכר בדם היא מצב שבו רמת הסוכר בדם נמוכה באופן קיצוני מהרמה הנורמטיבית (בין 70 ל-110 מיליגרם לדציליטר דם). במצב כזה תפקודן של מערכות רבות בגוף עלול להפגע. המוח שהגלוקוז הוא מקור אנרגיה הראשי שלו עלול במיוחד להפגע ממצב זה.
היפרגליקמיה (היפר=עודף, גליק=גלוקוז, סוכר, המיה=מגיע מהמילה היוונות "המוס" שפירושה דם) היא רמה גבוהה של סוכר בדם. אצל חולים במחלת הסוכרת, עלולה להיות בעיה בהפרשת האינסולין או ביכולת השפעתו על התאים. במצב כזה, לא יקלט הסוכר בתאים לאחר אכילת מזון כלשהו, אלא יישאר בדם. ריכוז הסוכר בדם יעלה, ויתרחש מצב המכונה היפרגליקמיה. מכיוון שריכוז הסוכר בדם עולה, ניתן לשלול או לאבחן היפרגליקמיה באמצעות בדיקת דם פשוטה. הבדיקה יכולה להתבצע על ידי לקיחת דם מהחולה במבחנה ובדיקתו במעבדה, או בעזרת מכשיר פשוט הנקרא גלוקומטר, שמאפשר למדוד את ריכוז הסוכר בדם באמצעות דקירה קטנה באצבע בלבד.

עבודה זו כוללת סקירה של שתי התופעות, נוהל לאיבחון וטיפול, ותיאור מקרה של מטופלת בת 47 שהתקבלה למיון בתמונה של HYPOGLYCEMIA ממושכת קשה ואי ספיקה נשימתית חריפה.

קטע מהעבודה:

התערבות שנעשתה:
A- Airway -שמירה על נתיבי אוויר פתוחים
B- Breathing - התרשמות ממצב הנשימה של החולה:אופי, איכות,קצב ואיכות הנשימות, שימוש בשרירי עזר, התרוממות סימטרית/אסימטרית של החזה, היסטוריה נשימתית,הושבת החולה בתנוחה מוגבהת להקלה בנשימה,בדיקת סטורציה ומתן חמצן, נזקקה לתמיחה על ידי BIPAP

תגים:

סכרת · חוסר · אינסולין · ירידה · ברמת · סוכר · היפוגליקמיה · לילית · ראקטיבית · גלוקוז · מיון · רפואה · דחופה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סכרת - היפוגליקמיה והיפרגליקמיה", סמינריון אודות "סכרת - היפוגליקמיה והיפרגליקמיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.