היישום אינו מחובר לאינטרנט

מושגים של לאום והיסטוריה בטלנובלה הברזילאית

עבודה מס' 068024

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המושגים תוך התייחסות לטלנובלה הידועה "טרה נוסטרה".

1,785 מילים ,4 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הטלנובלה היא אחותה הצעירה וחמת-המזג של אופרת הסבון האמריקנית, שהחלה כרעיון מבריק של קופירייטר אמריקני בשנות העשרים. באותן שנים היו תור הזהב של הרדיו ושל עולם הפרסום, וחברת "פרוקטר אנד גמבל" ביקשה ממשרד הפרסום להמציא תכנית רדיו כדי לפרסם באמצעותה את מוצריה. אחד הקופירייטרים הציע תכנית, שמספרת על חיי משפחה שבמהלך התפתחות העלילה המשפחה משתמשת במוצרים של הסבון "פרוקטר אנד גמבל", ומכאן השם אופרת סבון. עם הקמת הטלוויזיה עברה אופרת הסבון לככב שם אבל עדיין במימונם של המפרסמים. בשנות השלושים העתיקו "פרוקטר אנד גמבל" ו"קולגייט" את שיטתם לרדיו של קובה. התסריטאי הקובני הכניס השפעות מקומיות מהתיאטרון העממי ויצר את הרדיו-נובלה, שהתפשטה למדינות נוספות באמריקה הלטינית. עם עליית קסטרו לשלטון התחזקה ההשפעה על אותן מדינות. התסריטאים הקבלנים ברחו אליהן ונתנו דחיפה גדולה לתעשיות הטלנובלה המקומיות.
ובכן הצצה קלה אל ראשית דרכה של הטלנובלה מגלה שהסיבות הראשונות ליצירתה היו כלכליות. בברזיל התרחש המעבר מרדיו לטלוויזיה עם עלייתה של הדיקטטורה הצבאית ב-1964. השלטון באותה התקופה עודד נמרצות מכירת מכשירי טלוויזיה על ידי מתן אשראי לכל דורש. ב-1968 נמכרו 678 אלף מכשירי טלוויזיה, 47 אחוז יותר מהשנה שקדמה לה. מכירה זו בנוסף לתשתיות טכנולוגיות שהפכו את השידורים ממקומיים וקהילתיים ללאומיים, הפכה את הטלוויזיה ואת הטלנובלה בפרט לאחד הכלים העיקריים בעיצוב הזהות הברזילאית
(מיכל גרינברג, 35).
בעבודה זו בכוונתי לחקור כיצד מושגים של לאום והיסטוריה באים לידי ביטוי בטלנובלות הברזילאיות. אבחן זאת באמצעות "טרה נוסטרה", טלנובלה ברזילאית ידועה. כמו כן אבדוק האם אפשר להפריד בין הפקת הטלנובלה להגדרות לאומיות, פוליטיות והיסטוריות המתבטאות הן בתוכן והן בצורת ההפקה.

תוכן העניינים:
מבוא
1. מודל הטלנובלה הברזילאית- הגדרת לאום והשפעות היסטוריות
2. ערכי ההפקה של הז'אנר ואימת הצנזורה
3. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מרטין ברברו (barbero) טוען במאמרו: "memory and form in the Latin America soap opera" כי הטלנובלה הברזילאית אינה נתפסת אך ורק ככלי בידורי, אלא היא משמשת גם כאמצעי לאומי המשליך על גבי מספר תחומים. בין היתר מדובר בייצור מוצר כלכלי המשמש גם כחומר ייצוא וככלי המספק מקומות פרנסה לאלפי אנשים. משמע יש כאן ייצוג לאומי של ענף כלכלי השואב עצמאות מן המערב ויכולת פיתוח מקומית מוצלחת. כל תעשיית הטלנובלות הדרום-אמריקאיות והברזילאית בפרט מגייסות את מיטב כוחות השוק המקומיים. הן מוצר עם טעם לוקאלי המכוון לשוק הגלובאלי, בעוד אופרות הסבון האנגלו סקסיות עדיין נחשבות ז'אנר נחות, שמסתפק בכוחות פחות איכותיים בהשוואה לתעשיית הטלוויזיה והקולנוע האמריקאית.

תגים:

טלנובלה · אופרת סבון · טלוויזיה · דרמה · מלודרה · קולנוע · כוכבים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מושגים של לאום והיסטוריה בטלנובלה הברזילאית", סמינריון אודות "מושגים של לאום והיסטוריה בטלנובלה הברזילאית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.