היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינויים בתוצר הלאומי ומשמעויותיו

עבודה מס' 020197

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המקורות והשימושים בתוצר הלאומי בעשרות השנים האחרונות, הערכת הצמיחה וסיבותיה, רמת החיים ומקורותיה ועוד.

3,319 מילים ,9 מקורות ,1991

תקציר העבודה:

מטרת החיבור הנוכחי הוא לסקור את המקורות והשימושים בתוצר הלאומי בעשרות שנים האחרונות. תכלית העבודה היא להעריך את הצמיחה וסיבותיה, רמת החיים ומקורותיה, ואת ההתערבות הממשלתית במשק, בהתבסס על הנתונים בשנתונים ובהתבסס על ספרות מורחבת יותר. לשם פשטות אעסוק בעשורים של שנות החמישים, השישים, השיבעים והשמונים.
מהתבוננות בשנתון 1990 עולה כי כל המדדים עולים. אנו נתבונן על מדדים לנפש.
הצריכה לנפש במחירים קבועים עולה עם השנים. ישנם שנים שאין לנו בהם תוצאות אולם התפוקה עולה באופן עקבי, למעט תקופת המיתון ותקופות משברים אחרות בהם התוצר קופא על שמריו. מכאן אנו למדים כי רמת החיים עולה.
התוצר המקומי הגולמי לנפש המבטא צמיחה גם הוא עולה בעקביות: אם בשנת 1950 התוצר היה 2736 במחירים קבועים הרי ב-1990 התוצר הוא 11045, ובשנת 1970 הוא 7474 לנפש.
ההוצאה לצריכה ציבורית עולה גם היא באחוזים קבועים (ע' 188 בשנתון).
מבחינת היבוא ישנה עליה ברוב השנים למעט שנים בהם המשק היה במצב קשה כמו משבר הדלק לאחר מלחמת יום הכיפורים וכד'. הדבר יוצר תלות גבוהה במקורות חוץ.
הוצאות הממשלה, המבוטאות ע"י הוצאות לצריכה בטחונית (לא מסומן אם זה כולל הוצאות לצרכי ביטחון) עולות במשך השנים כאשר עליה בולטת היא בשנת 1973, לאור הוצאות המלחמה. תרם לכך, יש להניח, הגידול במגזר הציבורי בישראל.
לסיכום ישנה צמיחה בישראל, העולה בעקביות יחד עם המדדים האחרים. ישנן שנים בהן המדדים נסוגים, אולם אלו שנים בודדות. מכל מקום יפה נעשה אם נשווה זאת לשאר ארצות העולם- למיטב ידיעתי התוצאות לא יהיו משביעות רצון בשנים האחרונות.

תוכן העניינים:
1.מטרת העבודה ומבוא
2.צמיחה ורמת חיים
3.ההתערבות הממשלתית
4.תלות כלכלית
5.ביבליוגרפיה

מקורות:

הלוי נדב וקופ יעקב, "המבחנים להענקת אשראי מוזל לפיתוח בתעשיה", עיונים בכלכלת ישראל, ירושלים, 1977.
קונדור יעקב, כלכלת ישראל ירושלים, 1986.
נחום גרוס, "יוזמה חופשית לעומת שוק מתוכנן", סקירה חודשית 1986, 12, עמודים 70-77.
זלמן שיפר, "ההצמדה והמדיניות הכלכלית", רבעון לכלכלה, לא' עמ' 381.
פקלר מרטין, "שימת קץ לאינפלציות גדולות", רבעון לכלכלה, 12, 1983.
יקיר פלסנר, "שכר פיחותים ואינפלציה", רבעון לכלכלה, 1984.

תגים:

כלכלת ישראל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינויים בתוצר הלאומי ומשמעויותיו", סמינריון אודות "שינויים בתוצר הלאומי ומשמעויותיו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.