היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות במשפחה - הכאת נשים

עבודה מס' 067935

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהות הבעיה, דרכי הענישה במישור הפלילי והאזרחי והשפעתן על הפרט.

10,822 מילים ,40 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מהי אלימות? אלימות היא נקיטת תוקפנות ושימוש בכח . הגדרה כאמור, בעייתית כאשר נושא דיוננו הינו אלימות כלפי בת זוג, שכן ברוב המכריע של המקרים מדובר באלימות המתבצעת בחדרי חדרים רחוקה מעין הציבור ולפיכך הקושי לזהותה ולהתמודד עימה קשה שבעתיים, בהשוואה להתמודדות עם אלימות שאינה מסוג אלימות במשפחה כאמור.
יודגש מייד כי הגדרת אלימות בעבודה זו הינה אלימות על כל גווניה הקשים והמכוערים כפי שעולה מפרק 2.
משמעותו של המושג "אלימות" טמונה בשורשו הלשוני "אלם", רוצה לומר כאשר אין באפשרותנו לפתור דילמות בכלים ורבליים, עד מהרה נפנה לאלימות.
אלימות גבר כלפי בת זוגתו הינה תופעה נפוצה ביותר, בעולם בכלל, ובארץ בפרט. היריעה בנושא זה הינה רחבה למדי, שכן ישנם גוונים ואופנים שונים להתעמרות של גבר מכה כלפי בת זוגתו.
המשפט האזרחי עבר בשנים האחרונות שינוי. כיום מוסמך בימ"ש להעניק סעד דחוף לבן משפחה אשר מותקף ע"י בן משפחה אחר (למשל סמכות המוענקת לבימ"ש לתת צו הגנה לטובת בן משפחה, לפי סעיף 2 לחוק למניעת אלימות במשפחה , יורחב בהמשך).
חרף האמור, כחברה אנו עדיין שרויים בנורמות התנהגות שהוטמעו בחברתנו ולפיהן המתרחש בתוך התא המשפחתי הינו עניין אישי של הפרט ושל בני המשפחה. יצוין כי בעבר התייחסה המשטרה לתלונתה של אשה מוכה בשוויון נפש וטיפולה בתלונה היה חובבני למדי.

שאלה כבדת משקל אשר תידון בהרחבה בעבודה זו ועליה יש ליתן את הדעת היא: האם יש להחמיר עם גבר שהפעיל אלימות כלפי אשתו אשר נושא בתפקיד המוסדר חקיקתית כגון: רואה חשבון, עורך דין, מורה, שמאי מקרקעין, רופא וכו'. או לחילופין הנושא בתפקיד ממלכתי כגון: חבר כנסת, שופט, נשיא המדינה. לעומת גבר המכה את אשתו העובד כפועל במפעל ייצור, או לחלופין המנהל עסק עצמאי?

בעבודה אדון בין היתר במסגרת הנורמטיבית העוסקת בסוגיה רחבה זו של נקיטת אלימות בעל כלפי אשתו. כמו כן, אציג תתי נושאים מגוונים אשר ביניהם קשר בל ינתק, אלה יאירו את הסוגיה מזוויות שונות.
לסוגי האלימות של גבר כלפי אשתו כפי שיובאו, גוונים שונים. אולם האלימות, האכזריות, שלילת זכויות האשה זהה בכולם, ועוברת בהם כחוט השני.

תוכן העניינים:
1. פתח דבר
2. אלימות במשפחה וצורותיה
3. הזכות לקבל הגנה
4. המסגרת הנורמטיבית הכללית
4.1 חוק למניעת אלימות במשפחה תשנ"א 1991
4.2 חוק מניעת הטרדה מאיימת, תשס"ב- 2001- רקע חקיקתי, פרשנות ותכלית
5. המרשם הפלילי והשלכותיו על האדם שפרטיו מופיעים במרשם
6. מגמה בפסיקה- שיקום מול הרתעה (שימת דגש על הגורם האובייקטיבי)
7.הגדרת עבירה שיש עמה קלון בראי הפסיקה
7.1 עבירות שיש עמן קלון במסגרת חוק שירות המדינה (משמעת), תשכ"ג- 1963, ומשמעותן
8. עורך דין המכה את אשתו בראי הפסיקה: שיקולי ענישה, מסקנות ותובנות
8.1 דין איש הנוקט אלימות כלפי אשתו במשפט העברי
9. סוף דבר
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עשר שנים לאחר חקיקת חוק למניעת אלימות במשפחה, שהתמקד בבני משפחה במובן הרחב (הגדרת המונח "בן משפחה" מופיעה בסעיף 1 לחוק למניעת אלימות במשפחה), נחקק חוק מניעת הטרדה מאיימת. מטרת חוק מניעת הטרדה מאיימת מוגדרת בסעיף 1, כדלהלן: "להגן על אדם מפני פגיעה בשלוות חייו, בפרטיותו, בחירותו או בגופו, בידי אדם אחר שנקט נגדו הטרדה מאיימת או שפגע בגופו".
עיננו הרואות כי החוק למניעת הטרדה מאיימת אינו מתייחס באופן ספציפי לאיום מטריד כלפי בן משפחה, אלא מוצג כחוק העוסק בסוגיית הטרדה מאיימת במובן הכללי, ברם קל וחומר כי ניתן להחיל הוראות החוק כאשר עסקינן בהטרדה מאיימת כלפי בן משפחה.

תגים:

הכאת נשים · נשים מוכות · בני זוג · קלון · עורכי דין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות במשפחה - הכאת נשים", סמינריון אודות "אלימות במשפחה - הכאת נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.