היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליית נשים בשכר במגזר הציבורי

עבודה מס' 067925

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההשערה כי קיים פער בין נשים לגברים בשכר בעת ההצטרפות לעבודה במגזר הציבורי.

3,013 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אפליית נשים בשכר נבחר לנושא עבודתי מתוך עניין במצבן של הנשים הישראליות בכל, ומנקודת מבטי כאישה בפרט. לדעתי, השכר אינו רק מרכיב חומרי. האפליה בשכר כמנבא לאפליה על בסיס רחב יותר, כמו אפליה בקידום הנשים בעבודה, אפליה בקבלת נשים למקצועות/עיסוקים שונים, אפליה שבסיסה במין ההולכת ולובשת עוד ועוד תחומים.
כמו שציינתי, אני אישה ובוודאי שנושא זה מעניין אותי במיוחד, והנשים מהוות כמחצית מכלל כוח העבודה במשק. בחברה החומרנית בה אנו חיים הרי שלמרכיב השכר יש משקל רב.

כדי לבחון את אי השוויון בין המינים, השתמשתי בקובץ נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, סקר הכנסות 2007. המדגם עליו מתבסס המחקר כולל נשים וגברים, פרטים שכירים העובדים לפחות 20 שעות שבועיות ושכרם נע בין 1,500 ל-70,000 ש"ח.
המדגם מכיל 7,590 תצפיות. מתוכם 3,710 גברים ו-3,880 נשים.
במחקר הנוכחי הרגרסיות כוללות את המשתנה התלוי - הלוגריתם הטבעי של השכר החודשי ואת המשתנים המסבירים הבאים: להלן רשימת המשתנים המסבירים (מאפייני העובדים) שכללתי ברגרסיות: המצב המשפחתי של העובד, גיל העובד, גיל העובד בריבוע, שנות לימוד ומשלוח יד לפי קבוצות. באמצעות מודל זה נבדקה השערת המחקר.

תוכן עניינים:
-מבוא
מטרת המחקר
השערת המחקר
-סקירת הספרות
רקע על פערי שכר בין גברים לנשים בישראל
רקע על פערי שכר בין גברים לנשים במגזר הציבורי
-שיטת המחקר
נתונים
בידוד השפעתו של משתנה המגדר על השכר באמצעות מודל רגרסיה
-ממצאים
סימולציות
-סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספח

קטע מהעבודה:

קיומם של פערים בשכר גברים נשים אינו מוטל בספק, יש לבחון את המקור לפערים אלו, האם מדובר בתוצאה של אפליה וניצול חולשתן של הנשים כקבוצה "חלשה" באוכלוסיה המנוצלת על ידי המעביד או יש להם צידוק אחר כמו: שוני בתפקיד, היצע-ביקוש בשוק העבודה ותרומת העבודה למעביד. ועוד שאלה הנשאלת היא: הנשים מהוות כ-50% מכח העבודה, הן בעלות השכלה גבוהה יותר מזו של גברים, ומשכורתן נמוכה משל הגברים, הכיצד? בעבודתי אתמקד בבדיקת פערי שכר במגזר הציבורי.

תגים:

אפליית · נשים · שכר · מגזר · הציבורי · אפליה · סטטיסטיקה · רגרסיה · פערי · שכר · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליית נשים בשכר במגזר הציבורי", סמינריון אודות "אפליית נשים בשכר במגזר הציבורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.