היישום אינו מחובר לאינטרנט

דילמה פיקודית בין קציני סיפון באוניית משא בצי הסוחר

עבודה מס' 067904

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אירוע דימיוני באמצעות מודלים של ניהול ותהליכי קבלת החלטות.

4,475 מילים ,2009

תקציר העבודה:

צי הסוחר הישראלי הוא ענף כלכלי בינלאומי, טכנולוגי ותחרותי, והאנייה היא מפעל כלכלי צף, שניהולה מהווה אתגר מקצועי, אישי וטכנולוגי ממדרגה ראשונה. בזמן השירות על האונייה יפקד קצין הסיפון על כלי שייט, החוצה אוקיינוסים ומגיע לנמלים בכל היבשות, הפיקוד כולל אחריות ניהולית ועסקית על ארגון ששוויו מאות מילוני דולרים.
להיות קצין בצי הסוחר משמעותו להיות חלק ממערך לוגיסטי מורכב ומתקדם, לנהל צוות רב לאומי של אנשי מקצוע, לעמוד בקשר עם רשויות בינלאומיות, לתפעל ולשלוט על מערכות טכנולוגיות מתוחכמות, ולגרום לאונייה להגיע ליעדה בזמנים שנקבעו ע"י החברה תוך התייחסות מלאה לבטיחות אנשי הצוות, האונייה וגורמי חוץ.
בתור צופים מהצד ראינו את הלבטים הרבים של קציני האונייה כיצד לפעול במקרים מסוימים בהם הם נתקלים ועומדים לפני הכרעה כזאת שיכולה להשפיע על כל מערך האונייה, יחסי האנוש הפנימיים ועבודת הצוות.
בעבודה זו נציג דילמה ואת הלבטים שעומדים בפני קציני הסיפון באונייה ואת אופן פעולתם לאחר קבלת החלטה האישית של כל אחד ואחד מהם כתוצאה מהדילמה שעמדה בפניו.
לאחר מכן נתייחס וננתח את הדילמה על-פי המודלים שנלמדו בכיתה על מנת לבחון שוב האם קציני הסיפון שעמדו בפני הדילמה בחרו לקבל החלטה נכונה מבחינתם בדילמה זו.

תוכן עניינים:
1. רקע
2. בעלי התפקידים באירוע
3. פירוט האירוע
4. תרבות ארגונית
4.1 תרבות ארגונית עפ"י הופשטד
4.2 תרבות ארגונית עפ"י אדיג'ס IPEA
5. מנהיגות
5.1 מנהיגות מודל השריג עפ"י בלייק ומוטון
5.2 מנהיגות במודל הטווח המלא עפ"י באס ואבוליו
6. סיכום

הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום או רשימה ביבליוגרפית.

קטע מהעבודה:

תרבות ארגונית עפ"י הופשטד
ציר ערכי ראשון: אינדיבידואליזם - קולקטיביזם
ציר זה מתייחס אל מקום היחיד למול הקבוצה. התרבות הארגונית באונייה מושתת על זיקה לתרבות המזרחית בה האדם הינו חלק מקבוצה. רצונותיו וצרכיו מדורגים תחת צרכי ודרישות הקבוצה. כך למשל, הקצין השני רצה לצאת לחופשה בנמל מסוים אך בעקבות העדר זמן לביצוע הפריקה/העמסה הוא נאלץ לוותר על החופשה.

תגים:

סיפון · אונייה · דילמה · פיקוד · הופשטד · אדיג'ס · בלייק ומוטון · באס ואבוליו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דילמה פיקודית בין קציני סיפון באוניית משא בצי הסוחר", סמינריון אודות "דילמה פיקודית בין קציני סיפון באוניית משא בצי הסוחר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.