היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות השפה והקידוד הפונולוגי - הצעת מחקר

עבודה מס' 067835

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת האפקט הרגשי על הקידוד הפונולוגי אצל פעוטות בני 11 חודש (הצעת מחקר)

2,895 מילים ,18 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במחקר זה, בחנו את השפעת האפקט הרגשי על הקידוד הפונולוגי בחלקו הראשון של העיצור השני במבני המילה אצל פעוטות בני 11 חודש. השתתף מדגם של 24 פעוטות (12 בנים, 12 בנות) מבתים דוברי עברית. לכול הנבדקים ניתנו מבחני מילים, שחלקם נכונות וחלקם בעלות טעות הגייה, כשההבדל היה שמחציתם נבחנו כשעה לפני זמן הארוחה ומחציתם כשעה אחרי. נטען, כי מצב של שובע יעורר אפקט רגשי חיובי של רוגע ורעב, אפקט רגשי שלילי של מתח והדבר, יוביל להבדל בהעדפת המילים. השערות המחקר היו, קיים הבדל בהעדפה לטובת המילים הנכונות, על פני המילים בעלות טעויות ההגייה באופן כללי. קיים הבדל בהעדפה לטובת האפקט הרגשי החיובי, על פני השלילי באופן כללי. כמו כן, תהיה אינטראקציה בין האפקט הרגשי לנכונות המילה על העדפת המילים. באופן בו, תחת האפקט החיובי, יהיה הבדל בהעדפה וזאת, לעומת האפקט השלילי, בו לא יהיה הבדל. נטען, כי להימצאותה של העדפה ע"פ האפקט הרגשי על הקידוד הפונולוגי, ישנה חשיבות רבה מבחינה זו, שהדבר מרמז על כך, שלאפקט הרגשי תפקיד בקידוד האינפורמציה הפונמית ולפחות בחלק המילה שנבדק ותפקיד, בבניית הייצוגים הפונולוגיים ורכישת המערכת הפונולוגית המהווה בסיס לקסיקלי להתפתחות השפה.

קטע מהעבודה:

כשנבדק הקידוד הפונולוגי אצל בני 11 חודשים, נמצא, שהייתה העדפה למילים מוכרות על פני לא מוכרות באופן כללי וכי ישנו קשר פונמי חזק, לחלקו הראשון של העיצור הראשון. בחלקו השני של העיצור הראשון, נמצא קשר פונולוגי חלש ביותר. פעוטות ידעו כיצד אמורה המילה להישמע, אך לא נראתה העדפה למילים מוכרות, על פני טעויות הגייה. בנוסף, גם בחלקו הראשון של העיצור השני, נראתה העדפה למילים מוכרות על פני טעויות הגייה אלא, רק מחלקו השני של הניסוי. הדבר מרמז, על שקושי לזיהוי המילים בעלות הטעויות בחלקו הראשון של הניסוי, הוביל להעדפה, רק אחרי זמן מה. כלומר, ישנו קידוד פונולוגי. אולם, קשר זה חלש והגישה אליו שברירית (Swingley, 2005a ; Vihman, Et Al., 2004; Halle & Boysson-Bardies, 1996).

תגים:

התפתחות · שפה · קידוד פונולוגי · פעוטות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות השפה והקידוד הפונולוגי - הצעת מחקר", סמינריון אודות "התפתחות השפה והקידוד הפונולוגי - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.