היישום אינו מחובר לאינטרנט

סכיזופרניה

עבודה מס' 067820

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המחלה- גורמים, מאפיינים, הטיפול באוכלוסיה עם דגש על תרפיה במוסיקה.

4,684 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

סכיזופרניה (בעברית: שסעת) היא מחלת נפש כרונית ונפוצה השייכת לקבוצת המחלות הפסיכוטיות. המחלה פוגעת ברוב תחומי התפקוד המנטאלי והחברתי; במצב הרוח, התחושות והאפקט, בתפיסה, בחשיבה (תוכן והלך), וכן בתפקודים קוגניטיביים. הסכיזופרניה היא מחלה בעלת מהלך כרוני עם התלקחויות.
מוניץ מתאר את הסכיזופרניה לא כמחלה אחת מסוימת, כי אם כסל של מחלות; כלומר ככזו שפוגעת במספר רב של תהליכים פסיכולוגיים בסיסיים של האישיות בשטחי החשיבה, האפקט, התפיסה והזהות ואשר "פוגעת יותר מכל מחלה אחרת ברבדים התוך אישיים ובשטחי התפקוד המשפחתי, החברתי והמקצועי" (מוניץ/אליצור, 127:1997).
אבחנתה תעשה בציר הראשון של האבחון הפסיכיאטרי לפי הסיווג האמריקאי DSM. שכיחות הסכיזופרניה באוכלוסייה הכללית היא 1% - 1.5%, כאשר בגברים, שיא הופעת המחלה הוא בגיל 15 - 25, ויש להם סיכון רב יותר לפתח תסמינים שליליים. בנשים, שיא הופעת המחלה הוא בגיל 25-35 ולהן סיכון רב יותר לפתח תסמינים "חיוביים".

בחרתי בנושא זה, של הטיפול בסכיזופרניה באמצעות מוסיקה, מכיוון שלא הכרתי את המחלה הזו בכלל, ורציתי להרחיב את ידיעותיי סביב המאפיינים, הגורמים והטיפול באוכלוסיה זו. יתר על כן, התעניינתי במחלות נפש, ובעיקר בסכיזופרניה שנחשבת לקשה שבהן, מכיוון שאיני יכולה לדמיין את הקושי העצום, המצוקה של החולה ושל סביבתו, והסטיגמה החברתית שמלווה את המחלה הנפשית. התיאור היבש יכול בהחלט להשקיט ולהשכיח זאת, אבל בהחלט ניסיתי במהלך הקריאה והכתיבה להתחבר ולהבין את סל ההפרעות המעוגנות תחת גג ה"סכיזופרניה" ונפוצות בקרבנו. כמו כן, את כוחה של המוסיקה אני מגלה טיפין טיפין במהלך לימודיי, ולכן גם פה, התעניינתי לגלות את האלמנטים המצויים במוסיקה שמאפשרים להעניק שיקום, קשר ותמיכה בקרב אוכלוסיה זו שיכולה להיות קשה ומתסכלת.

תוכן עניינים:
I הגדרת האוכלוסייה וקריטריונים דיאגנוסטיים
II אטיולוגיה
III מאפייני המחלה - קליניקה
3.1 תסמינים חיוביים ושליליים
3.2 הפרעות בסכיזופרניה
3.3 תתי סוגים של סכיזופרניה
IV הטיפול באוכלוסיה (למעט תרפיה במוסיקה)
V הטיפול באוכלוסיה באמצעות מוסיקה
VI סיכום והתרשמות אישית
VII ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתחילת המאה הקודמת, השימוש במוסיקה בבתי חולים פסיכיאטריים נעשה למטרה חינוכית או בידורית. לאחר מלחמת העולם השנייה, החלו להכיר בערכה ובכוחה של המוסיקה כטיפולית ולשלב טיפול במוסיקה בבתי חולים פסיכיאטריים. כיום, טיפול במוסיקה מתמקד בצרכים הפסיכולוגיים, ההתנהגותיים והחברתיים של החולים המאושפזים בבתי החולים הפסיכיאטריים או בקרב החולים אשר מתפקדים בקהילה. עובדת היותו של הטיפול במוסיקה, טיפול הבעתי, מאפשרת ומעודדת להתקדם לכיוון של חינוך מחדש ושיקום חברתי תומך, מבלי להישען ולהיות תלוי במילים (Wilson in Unkefer, 1990: 91).

תגים:

הפרעות · נפשיות · אבחון · טיפול · תרפיה · במוסיקה · טיפול · במוזיקה · טיפול · באמנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סכיזופרניה ", סמינריון אודות "סכיזופרניה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.