היישום אינו מחובר לאינטרנט

פינת המרפאה בגן הילדים

עבודה מס' 067785

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בתרומת פינת המרפאה להתפתחות הילד.

2,646 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

ניתן לומר שילדי הגן בוחרים בפעילויות שלהם באופן חופשי ומתמידים בהם לפי צרכיהם. חשוב לציין שעל כל גננת המעוניינת להביא את ילדי הגן לידי התפתחות מקסימאלית, רצוי שתחשוף אותם לפינות השונות והמגוונות.
בעבודה זו אנו מסבירות ומפרטות את חשיבותה ומאפייניה של פינת המרפאה ולמה רצוי או כדאי שהגננת תאפשר לילדים לשחק בפינת המרפאה.
הנושא בו בחרנו להתעמק הוא, כיצד פינת המרפאה תורמת להתפתחותו של הילד?
לשאלה זו תשובות רבות, הפינה תורמת בתחומים רבים של ההתפתחות שאותם נפרט בהמשך. הפעילות במרפאה היא התממשות המשחק הסוציו דרמטי בו הילד משלב במשחק התנהגויות שרכש בחיי היום יום, מפתח את דמיונו ורוכש הרגלי חיים - בנושא זה נעסוק כבר בפרק הראשון.
בפרק השני נפרט את תרומותיה השונות של המרפאה להתפתחות הילד: תרומה רגשית, חברתית, מוטורית וקוגניטיבית.
כמו כן, בכדי שהמרפאה תתרום להתפתחות הילד יש צורך לאבזר ולמקם אותה בצורה נכונה, וגם בנושא זה נעסוק בפרק השלישי. בפרק הרביעי נדון במיקום פינת המרפאה בגן וחשיבותו של המקום.
בפינת המרפאה ישנה חשיבות לתפקודי הבנים והבנות, כלומר מי מגיע לפינה, משך הפעילות, תוכן הפעילות של כל אחד מהם ועוד - בכך נדון בפרק החמישי.
בעבודה זו נעמוד על רבים ממאפייני התפתחות של ילדי הגן לצורך הבנה טובה ומעמיקה יותר של פעילותם בגן.

תוכן עניינים:
מבוא
1. המשחק הסוציו - דרמטי במרפאה
2. המשחק בפינה ותרומתו להתפתחות הילד
2.1 תרומה רגשית
2.2 תרומה חברתית
2.3 תרומה מוטורית
2.4 תרומה קוגניטיבי
3. ציוד הרצוי שיהיה בפינת המרפאה
4. מיקום המרפאה בגן
5. בנים /בנות בפינת המרפאה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משחק תפקידים, משחק סימבולי, משחק דרמתי, משחקי "כאילו" (מאפיין גיל הגן הוא 2.5 - 6). משחק זה מכונה על ידי בר אל ונוי מאיר (1992) משחק פיקציונלי, למראית עין. במשחק זה הילדים עסוקים ב"הצגות" שבהן יש לכל אחד תפקיד מסוים של בני המשפחה או אנשי מקצוע הקשורים אליה. הוא מבוסס על דמיון ופעילות דרמתית - משחקית של הילד. משחק ה"כאילו" מתפתח במקביל לרכישת השפה. (קבלסון, 2003)
משחק דרמטי, וצורתו המפותחת יותר- המשחק הסוציו-דרמטי, משקפים את מודעותו והתעניינותו הגוברת של הילד לסביבתו החברתית. הוא מאפשר לילד התנסות פעילה ביחסי אנוש באמצעות רפרזנטציה (ייצוג) סימבולית, ומאפשר לילד להיות בו זמנית שחקן, צופה ולקיים קשרים הדדיים". (סמילנסקי ושפטיה, 1993, עמ' 12- 13).

תגים:

'משחק · סוציודרמטי' · רופא · חולה · 'ילדים · 'התפתחות · קוגניטיבית'

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פינת המרפאה בגן הילדים", סמינריון אודות "פינת המרפאה בגן הילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.