היישום אינו מחובר לאינטרנט

בתי הכלא בתקופה העות'מנית

עבודה מס' 067758

מחיר: 286.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הולדת מוסד הכלא, ותיאור בתי הכלא העות'מניים במצרים ובא"י.

2,648 מילים ,6 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בכדי להבין את היווצרותו של בית הסוהר בתקופה העות'מנית, יש להבין את ההתפתחות של בניית בתי הכלא באירופה בין המאות ה-15 ל-19. זאת בשל העובדה כי האימפריה העות'מנית הושפעה בצורה משמעותית מההתרחשויות באירופה במאה-19. השפעה זו גרמה לשינוי בחוק הענישה התורכי ובתנאי הכליאה באימפריה.
בית הכלא, כפי שאנו מבינים אותו היום, הוא מוסד ענישתי הקיים רק החל מהמאה ה-19. כלומר, מוסד בו יושבים עבריינים שהורשעו ונגזר עליהם להיות מבודדים מהחברה כעונש. לפני המאה ה-19 הכלא שימש לרוב כ"בית מעבר", למשל אדם שחיכה להגלייתו או לעונש המוות שנגזר עליו - חיכה בבית הכלא. בתקופה זו התפיסה הייתה שיש לבייש את העבריין על ידי מלקות, קנסות, קטיעת איברים, עבודת פרך או עונש מוות. השימוש במאסר היה קיים בתקופות אלה באיסלאם, אך התבצעה בחינה של השימוש בעונש זה שהיה מלא בספקות באשר ליעילותו. למרות זאת, החוק העות'מני הורה על מאסר או על ענישה של אלו המחכים לפסקי הדין של הסולטן .

קטע מהעבודה:

לא נמצא חומר אקדמי רב על בתי הכלא והענישה בחצי התקופה הראשונה של האימפריה העות'מנית, כלומר במאות ה-16, וה-17. ידוע כי השתמשו בענישה שכללה עבודות פרך, עינויים, הגלייה ועונש מוות.
השימוש במאסר היה קיים בתקופות אלה באיסלאם, אך התבצעה בחינה של השימוש בעונש זה שהיה מלא בספקות באשר ליעילותו. למרות זאת, החוק העות'מני הורה על מאסר או על ענישה של אלו המחכים לפסקי הדין של הסולטן(7) .

תגים:

מישל פוקו · בית כלא · בתי כלא · בית סוהר · בתי סוהר · ענישה · עונש · אימפריה עוסמנית · עות'מנים · עות'מאנים · pasha · מצרים · מוחמד עלי · מחמד עאלי · קישלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בתי הכלא בתקופה העות'מנית", סמינריון אודות "בתי הכלא בתקופה העות'מנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.