היישום אינו מחובר לאינטרנט

רשלנות רפואית ומשפט רפואי

עבודה מס' 067751

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בבעיית חוסר הידע הרפואי של השופט.

7,003 מילים ,54 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו נעסוק בהיבטיה השונים של עוולת הרשלנות, המעוגנת בסע' 35 לפקודת הנזיקין . כמו כן, נעמוד על המבחנים שהוצבו מכוח הפסיקה השונה, ככל שזה נוגע לעוולת הרשלנות בכלל, ולעוולת הרשלנות הרפואית בפרט. ישנם מבחנים שונים העומדים בפני התובע פיצויי בגין נזק שנגרם לו, בהתבססו על עוולת הרשלנות הנזיקית. מבחנים אלו אינם מבחני של מה בכך, שכן אי עמידה במבחן אחד יכולה להביא שלילת הפיצוי במלואו, וללא סייגין, לאור היות המבחנים משלימים ושזורים זה בזה.

העבודה מצביעה על פגם בדין, מפאת חוסר הוודאות המשפטית ממנה סובל המשפט, הדין והשופט כאחד. עמימות זו נובעת ברוב המקרים ממורכבותן של הסוגיות שעומדות להכרעתו של המשפט ולאמרתו של הדין, כאשר הבעייתיות גלומה, יותר מכל, בקשר הרופף בין הנזק לבין גורמו.

מכלל הביקורות שיועלו בפרקים השונים, והעמימות הרבה שמרחפת כמעט מכל אולם שיפוטי אזרחי, העוסק בסוגיה רפואית, נראה כי הגיעה השעה לעיין מחדש בפקודת הנזיקין ובפרט בעוולת הרשלנות, תוך הסקת כלל המבחנים שנקבעו בפסיקה הרפואית, וחקיקת פקודה רפואית נזיקית, שתכסה את מרבית הסוגיות המרכזיות, בקיבוצה, גם כן, את הדרך בה תיבחן חוות דעת מקצועית רפואית, סדר ראיות, סדר דין, מינוי מומחים קבועים, ואף ציון קטגוריות, שבהסתמך עליהן יהא ניתן לתבוע את מכוח עוולת התקיפה והפרת חובות חקוקות.

הפתרון המוצע על ידינו - הקמת בית דין אזורי לרפואה-משפטית.

תוכן עניינים:
מבוא
רשלנות נזיקית, היבטים כלליים
חובת הזהירות- האזרחית והרפואית
כשל רפואי או לקונה חוקית, מהאבחון ועד הריפוי
הרופא הסביר, כשופט סביר!
הרשלנות הרפואית בעידן המשפט המודרני
בין הרופא לשופט- ידע נגד מהימנות
העמימות העובדתית בעידן המהימנות המפוקפקת
הלא הגיעה השעה למתן דין ספציפי באולם מיוחד?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרשלנות המצוינת בחוק, רחבה היא במידת מה, וכוללת אפשרויות רבות המרחיבות ביותר את החלת העוולה על סוגיות מרובות(9). הגדרה רחבה זו משקפת בעצם את המגמה המתרחבת להטלת חבות על משעה נזיקין. התפתחות זו ניכרה גם במדינות רחבות בעולם כגון ארצות הברית, אנגליה, איטליה וגרמניה(10). כך שמי שאינו פועל בזהירות ובחיפזון אמור לשאת הוא באחריות בגין מעשיו, במידה ואלו גרמו לנזק לצד השני.
עוולת הרשלנות מורכבת מיסודות משנה, שבהתקיימותם, על השופט לחייב בפיצויי, בגין כל נזק שנגרם, אם רפואי ואם לאו.

תגים:

רשלנות רפואית · נזק ראייתי · קשר השתיקה · רופא סביר · שופט סבי · ר ראיות · טיפול רפואי · אבחנה · מעקב מרושל · רפואה ומשפט · נזיקין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רשלנות רפואית ומשפט רפואי", סמינריון אודות "רשלנות רפואית ומשפט רפואי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.