היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרגיל ביישום תורת המשחקים

עבודה מס' 067713

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מקרה: רוסיה במגעים למכירת טילי נ"מ לאיראן, למרות התנגדות ישראל.

1,776 מילים ,8 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בשתי נקודות אמביוולנטיות של שני שחקנים ראציונליים. מחד גיסא, רוסיה מעוניינת לשמור על יוקרתה ומעמדה בשל "כניסת אובמה לבית הלבן, כדי להפגין מולו קו קשוח". רוסיה חוששת לאבד מכוחה בעולם, איום זה משמש "כמנוף לחץ" מול ארה"ב(2). מאידך גיסא, ישראל כבת בריתה של ארה"ב, מעוניינת להבטיח את המשך קיומה המדיני. חיזוק איראן מאיים על בטחונה, שכן לא פעם איראן הצהירה כי היא מעוניינת להשמיד את ישראל , מכירת הטילים לאיראן ייצור לחץ בישראל מפני כוחה ההולך ומתחזק של איראן כמעצמה גרעינית, וכן "תקשה מאוד על כל פעולה צבאית נגד מתקני הגרעין שלה". ישראל אינה רוצה לנהוג בצורה פתטית ולכן שתי המדינות נוהגות עפ"י כללי משחק מסוימים, חוקים וכללים המלווים את בחירתם "לפעול" בדילמה בה הם מצויים (ד. גדעון).

קטע מהעבודה:

אומן טוען שמלחמה תמיד ראציונלית, על אף שזה כואב. ברגע שנבין שמלחמה היא דבר ראציונלי נוכל להתחיל לטפל בבעייתיות שהיא יוצרת. אנשים אינם מקבלים החלטות על בסיס גחמות, גם החלטות שנראות כאי רציונליות הן למעשה רציונליות ונסמכות על היגיון. כדי למצוא את הפתרון האולטימטיבי יש לחקור את המלחמה, קרי להבין את הסכסוך. המטרה הראשונה של תורת המשחקים הינה להבין את הסכסוך ואז כחלק מהתובנות לנסות לפתור אותו, ההבנה הזו עשויה להוביל בסופו של דבר לשלום.אומן טוען שמלחמה תמיד ראציונלית, על אף שזה כואב. ברגע שנבין שמלחמה היא דבר ראציונלי נוכל להתחיל לטפל בבעייתיות שהיא יוצרת. אנשים אינם מקבלים החלטות על בסיס גחמות, גם החלטות שנראות כאי רציונליות הן למעשה רציונליות ונסמכות על היגיון.

תגים:

אומן · תורת המשחקים · מדעי המדינה · כלכלה פוליטית · דילמת האסיר · אסטרטגיה שולטת · מקסימום פארטו · ישראל · רוסיה נשק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרגיל ביישום תורת המשחקים", סמינריון אודות "תרגיל ביישום תורת המשחקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.