היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מגדר ילדים על החלטות של פקידי סעד לחוק הנוער (הצעת מחקר)

עבודה מס' 067666

מחיר: 84.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה למחקר שיבדוק האם מגדר הילדים משפיע בתהליך קבלת ההחלטות של פקידי סעד לחוק הנוער.

3,031 מילים ,19 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

על מנת לקיים חברה בריאה ומתפתחת, על החברה לדאוג לרווחתם ובריאותם של חבריה בכלל ולחלשים שבהם, בפרט. בין החברים החלשים ביותר נמצאים הילדים, בשלבי התפתחותם השונים. כך כאשר מדובר בילד אשר נמצא בתוך סביבתו הטבעית, משמע משפחתו, ובה מאוימים בריאותו הפיזית והנפשית.
פקידי הסעד הם הגורם המתערב מטעם שהחברה, באמצעות חוקים, הציבה בכדי לבצע תפקיד משמעותי זה, ואף נתנה בידם כלים למימוש תפקיד זה, כגון הכשרה, כוח-אדם וחוקים. חוק כזה הוא חוק הנוער לטיפול והשגחה (תש"ך, 1960) המורה והמאפשר לפקידי סעד לקבל החלטות קריטיות במצבי חירום שונים, על-פי שיקול דעתו, תוך שימוש בידע נצבר וניסיון העובד. החוק והחברה יוצאים מתוך הנחה שהעובד מקבל את החלטתו תוך הסתמכות מירבית על שיקולים מקצועיים גרידא, אולם מחקרים שונים בספרות בנושא זה מראים שישנם שיקולים בהחלטות של פקידי סעד, שאינם מקצועיים והקשורים יותר לתפיסות ועמדות אישיות של העובד, ופחות למצב החירום המדובר (דוידזון-ערד, 1990; ליכטנשטיין, 1991; סלע, 1998; קורן-קריא, 1986; Benbenishty, Osmo, & Gold, 2003 ; Cohen, & Segal-Engelchin 2000; Hetherton & Breadsall. 1988). מחקרים אלו איפשרו לפקידי הסעד, המבצעים את עבודתם הקשה כמיטב יכולתם, לפתח מודעות לגבי השיקולים הפחות-מקצועיים בהחלטותיהם ולשפר את איכות עבודתם.
מחקר זה בא לשאול האם לתוך שיקולים אישיים ופחות מקצועיים אלו נכנס גם נושא המיגדר, הן של הילד הנמצא במצב חירום וזקוק לעזרתו של פקיד הסעד, והן המיגדר של העובד עצמו. ממצאי המחקר יוכלו לסייע לעובדים להיות מודעים יותר לגורמים המשפיעים על החלטותיהם, לאפשר דרך לבניית תהליך קבלת החלטות תוך התחשבות בשיקולים מקצועיים יותר, ולהמשיך לשמור על קבוצת אוכלוסייה כה פגיעה כמו ילדים בסיכון. כפי שניסח זאת השופט מלמד (1992) "על פקיד הסעד בשיקוליו לדעת איך להפריד בין השקפת העולם האישית שלו לבין העקרונות והחוקים המנחים אותו מהבחינה המקצועית" (עמ' 2).

תוכן העניינים:
- מבוא
- סקירת ספרות
פקידי סעד
קבלת החלטות של פקידי סעד
הטיות מקצועיות המושפעות ממיגדר
- מטרת המחקר והשערות
- שיטה
מערך הדגימה
כלי המחקר
- ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

החברה רואה עצמה כאחראית לשלומם של חבריה, שאינם מסוגלים להגן על עצמם. לשם כך חוקקו כמה חוקים שמטרתן להגן על אלה שאינם מסוגלים לדאוג לעצמם, בין היתר, מחמת גילם, מצבם הגופני או הנפשי. פקיד סעד הוא עובד סוציאלי שהתמנה בידי שר העבודה והרווחה לביצוע חוקים אלה (מבקר המדינה, 1998). כיוון שמדובר בחוקים רבים, המיקוד בעבודה זה יהיה בתפקידו של פקיד הסעד כפי שזה מעוגן בחוק הנוער טיפול והשגחה (תש"ך - 1960) . החוק מעניק לפקידי הסעד כלים יעילים כדי להגן על אותם ילדים הנזקקים להגנה זו.
אחד הכלים הכתובים בחוק הוא הגדרתו של קטין נזקק. על פי החוק קטין נזקק הוא מי שלא מלאו לו 18 שנה ואשר מתקיימים בו אחד מהסעיפים הבאים:

תגים:

שיטות מחקר · טיפול והשגחה · קבלת החלטות · השערות מחקר · שיטת המחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מגדר ילדים על החלטות של פקידי סעד לחוק הנוער (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "השפעת מגדר ילדים על החלטות של פקידי סעד לחוק הנוער (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.