היישום אינו מחובר לאינטרנט

"מאחורי הגדר"\ביאליק

עבודה מס' 050643

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסי הבתים, התהליך, סיום הסיפור, נקודת התצפית, כותרת הסיפור ומשמעותה ומיתוס גן העדן.

5,523 מילים ,3 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עלילת הסיפור, "מאחורי הגדר", פורשת את סיפור התבגרותו של נוח - מילדות לנישואין, ומתארת את הגיבור בשנים המכריעות של חייו, הן השנים העתידות לעצב את אופיו לכל ימיו. בטרם נעמיק בתוכן הסיפור וברבדיו הפנימיים, ובטרם ניתן את הדעת למיקוד הסיפור בסיפורו של נוח, מצאנו לנכון להציג תחילה את תמצית הסיפור עצמו, מראשיתו ועד סופו, כנקודת מוצא. את תמצית הסיפור חילקנו לשלוש חטיבות על - פי רצף הזמן:

החטיבה הראשונה (פרקים א' ו - ב') כוללת את רקע הסיפור - מקומם של המעשים ואווירתו. תחילה מסופר על דברים שנתרחשו זמן רב לפני המעשה - כיצד "דחקו" היהודים את הגויים מן העיירה. אחרי כן - על מאורעות שנשנו וחזרו פעמים רבות, במשך זמן רב, המדגימים את היחסים בין הגויה הזקנה ליהודים. בתוך כך, מוצגת מארינקה כשכבר יש בה סימני התבגרות מובהקים והזאטוטים מציצים בה ונותנים דעתם עליה, ומובא ריב השכנים שבין הגויה הזקנה להוריו של נוח.

בחטיבה השניה, מסופרים מאורעות שונים בחייו של נוח, שאירעו בין שנת השמונה לשנת השלוש עשרה של לחייו. בפרק ג' מתוארת בדידותה וסבלה של מארינקה ונחמת המעט שמצאה בדוד סירפים. אפיזודות קצרות מתארות, כיצד קנה אביו של נוח את ביתו של סירפים וכיצד נכנסה המשפחה החדשה לגור בו. הפרק מסתיים בתיאור שיחתם הראשונה של נוח ומארינקה. בפרקים ד' ו - ה', מובאות אפיזודות שונות, המדגימות את היחסים שבין נוח למארינקה במשך אותו קיץ, ומסופר על פרידתם הממושכת בחורף, ואף באביב ובקיץ שלאחריו . פרק ו' מספר את קורותיו של נוח במשך השנתיים שלאחר כניסתו ל"חדר" : כיצד התענה תחת ידו של מלמדו הראשון, כיצד ברח מן החדר ונפגש עם מארינקה וכיצד אהב להתבודד במגרש שומם, "הקרפף", ולהתבונן בשקיעת החמה. פרק ז' מספר על נוח בלבד, מתאר את מלמדו החדש של נוח, את בריחתו השניה, את התחברותו עם "שקצי" הפרבר, את המלחמה הגדולה בין השקצים ובין תלמידי ה"חדר". בסיומו של פרק זה מסופר על מה שנפל בין נוח לאביו - על מכות הרצח שהכהו האב. פרק ח' מתאר את ההכנות לחגיגת ה"בר מצווה", את החגיגה עצמה ואת החוויה שהותירה בנפשו של נוח.

בחטיבה השלישית, מתוארים רגשותיו ואף מעשיו של נוח כשהוא בן שמונה עשרה. פרק ט' פותח בעברו עוד כארבע שנים ומפתיע מה נשתנה בסביבתו של נוח ועד כמה נשתנה נוח בחיצוניותו ובפנימיותו, בעיקר הוא מתאר את געגועיו של נוח למארינקה. פרק י' מספר על שתי פגישות של נוח ושל מארינקה ועל רגשותיו ומעשיו של נוח לפני כל פגישה. הפגישה השניה היא הפגישה המכרעת, גולת הכותרת של געגועים ממושכים, שבה זוכה אהבת הצעירים להגשמה מלאה, גופנית.
פרק י"א מביא תמונה קצרה מאוד ממה שנתרחש כעבור פחות משנה, שמתוכה למד הקורא מה ארע לכל אחד מבני הזוג בינתיים. נוח עתה כבן תשע - עשרה או עשרים, נשוי לאישה חסודה, כדת ישראל, נעשה "אדם מן היישוב" ויתמיד בכך, ומארינקה נעזבה ונותרה בודדה ותינוק בזרועה.

תוכן העניינים:
1. תמצית הסיפור
2. האקספוזיציה - "יחסי הבתים"
3. התהליך
4. סיום הסיפור
5. נקודת התצפית
6. "מאחורי הגדר" - הכותרת ומשמעותיה השונות
7. מיתוס גן העדן
8. ביבליוגרפיה

מקורות:

הרציג , ח . הסיפור העברי בראשית המאה העשרים , תל - אביב : האוניברסיטה הפתוחה , יחידה 3 , 1992
שמיר , ז . מאזנים , כרך נח' , גליון 9 - 10 , 1985 , עמודים 19 - 24 .
קריץ , ר . אייך מנתחים סיפור , תל - אביב : פורה , 1988

תגים:

ספרותי · יהודי · ניתוח · מרינקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""מאחורי הגדר"\ביאליק", סמינריון אודות ""מאחורי הגדר"\ביאליק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.