היישום אינו מחובר לאינטרנט

אנורקסיה נרבוזה

עבודה מס' 067646

מחיר: 2,661.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחלת האנורקסיה לפי התיאוריה החברתית-תרבותית והטיפול לפי תיאורית הפסיכולוגיה של העצמי.

4,709 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ישנן תיאוריות רבות המסבירות את האנורקסיה, מתוכן בחרתי לעסוק בתיאוריה החברתית-תרבותית ובתיאורית הפסיכולוגיה של העצמי, מפני שלדעתי הן עוסקות בשני צידי המטבע של האנורקסיה נרבוזה: הפן החברתי והפן הפסיכולוגי.
בפרק הראשון אציג את הפרעת האנורקסיה נרבוזה, כולל קריטריונים לאבחונה, סוגי האנורקסיה ומהלך ההפרעה. כמו כן אתאר מאפיינים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים הנלווים לאנורקסיה, מאפיינים הקשורים במין, גיל ותרבות והסבירות להופעת המחלה במשפחת החולה.
בפרק השני אעסוק בגישה החברתית-תרבותית, המנסה להסביר את היווצרות ההפרעה ותפוצתה על סמך גורמים חברתיים ותרבותיים, הרווחים בעיקר בחברה המערבית. במהלך הפרק אשלב התפתחויות חברתיות ותרבותיות, אשר אירעו במהלך המאה ה-20 בחברה המערבית, ועל פי הפרספקטיבה החברתית-תרבותית תרמו להתפשטות המחלה. אני מאמינה שבפרק זה אוכל למצוא את הגורם ליחס האמביוולנטי שלנו אל מחלת האנורקסיה.
בפרק השלישי אתאר שיטת טיפול באנורקסיה נרבוזה, אשר נהוגה בקרב מטפלים השייכים לגישת הפסיכולוגיה של העצמי ומבוססת על שני שלבי טיפול שהוצעו על ידי קוהוט: שלב ההבנה ושלב ההסבר. בפרק זה ברצוני לנסות לענות על השאלה כיצד מניעים אדם, באמצעות טיפול, מהדפוס ההרסני של ההפרעה.

תוכן עניינים:
מבוא
אנורקסיה נרבוזה
תיאוריה חברתית-תרבותית לאנורקסיה נרבוזה
טיפול באנורקסיה נרבוזה באמצעות הפסיכולוגיה של העצמי
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

מהלך הפרעת האנורקסיה נרבוזה - אנורקסיה נרבוזה מתחילה בדרך כלל בתחילת או אמצע גיל ההתבגרות (גילאי 14-18). לעיתים נדירות ההפרעה מתפרצת בקרב נשים מעל גיל 40. יתכן והתפרצות האנורקסיה קשורה באירועי חיים מלחיצים (1994, DSM-IV). מצבים שעלולים לעורר אנורקסיה נקראים "גורמי הדק" (Triger Factor). גורם הדק הוא הגורם האחרון בסדרת גורמים, שמתרחשים זה לאחר זה. גורם ההדק מוציא לפועל את המחלה, אך קדמו לו משברים וקונפליקטים, אשר לא טופלו כראוי, כגון: אובדן במשפחה, משבר כלכלי, גירושי הורים ועוד (דנה ולורנס, 1999).

תגים:

מחלה חברתית · תרבותית · אכילה · משקל · הפרעת אכילה · תרבות · מין · אפידמיולוגיה · חברה מתועשת · השמנה · דימוי גוף · קוהוט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אנורקסיה נרבוזה", סמינריון אודות "אנורקסיה נרבוזה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.