היישום אינו מחובר לאינטרנט

אישפוז כפוי של חולות אנורקסיה נרבוזה

עבודה מס' 067726

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור המחלה והסכנות שבה, דרכי טיפול קיימות וניתוח מקרה.

4,838 מילים ,18 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בית המשפט הישראלי נותן דגש מיוחד לנושא האוטונומיה של האדם בכלל והחולה בפרט, כאחד הערכים המרכזיים של החברה הישראלית. לאור האמור, בהחלטות בית המשפט קיימת נטיה לכבד את זכות הבסיסית של הפרט להחליט על חייו וגורלו. בכל הקשור לנושא מתן טיפול רפואי לחולה, יוצא בית המשפט מתוך הנחה כי כל אדם רוצה לחיות כל עוד לא הוכח אחרת. סירוב החולה לקבלת טיפול, לא בהכרח מצביע על רצון למות. למרות האמור, כאשר החולה נמצא במצב סופני או בסכנת חיים, גם במקרה בו לא מדובר בסכנה מיידית, אך חוסר טיפול רפואי יגרום להידרדרות לסכנת חיים, תפקידו של בית המשפט להתערב ולהחליט על מתן טיפול רפואי כפוי, למרות פגיעה באוטונומיה של הפרט וזאת כשמירה על ערך חיי האדם, גם במצבים, בהם האדם מעוניין לסיים את חייו. לאור האמור, ניתן לחלוק על פסק דינו של בית המשפט בתיקה של פלונית נגד הועדה הפסיכיאטרית [ ע"ש (ת"א) 1171/03 פלונית נ' הועדה הפסיכיאטרית (2003) (השופטת רוטלוי)], בו פסקה השופטת רוטלוי לקבל ערעורה של חולת האנורקסיה על אישפוזה הכפוי, למרות קיומה של תסמונת כפייתית קשה של החולה הגורמת לירידה במצבה הגופני שמגיע עד כדי סכנת חיים ממשית. האם החלטת השופטת מוצדקת ונכונה בנסיבות העניין? האם קיים בסיס חוקי, המאפשר לבית המשפט קבלת החלטה חוקית אחרת? מה הם הכלים הקיימים לטיפול בחולות אנורקסיה? האם ניתן להעמיד על אותו משקל ערך חיי אדם וערך האוטונומיה של הפרט? במטרה לענות על שאלות אלו, אציג בעבודתי תיאור של מחלת אנורקסיה והסכנות שבה, דרכי טיפול קיימות, אנתח את המקרה תוך דגש על עובדות ורובד ערכי, אציג פתרונות אפשריים ואציע דרך טיפול עתידית אפשרית בחולות אנורקסיה נרבוזה.

תוכן עניינים:
מבוא
אנורקסיה נרבוזה - סקירה כללית
טיפול בחולי אנורקסיה במסגרת אישפוז כפוי
ע"ש (ת"א) 1171/03 - ניתוח המקרה
התייחסות לרובד הערכי
דרכי פעולה אפשריות
דרך פעולה נבחרת
מנגנון אוניברסלי לטיפול בחולות אנורקסיה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כיום הטיפול בחולות אנורקסיה נרבוזה בכפייה ניתן על פי הוראות חוק הטיפול בחולי נפש [חוק טיפול בחולי הנפש, התשנ"א - 1991]. חוק הטיפול בחולי נפש נועד לתת איזון בין אינטרסים מנוגדים ברובד הערכי של הטיפול, הצורך להגן על הציבור מפני חולי הנפש המסוכנים והרצון לפגיעה מינימלית בזכויות יסוד של החולה, כמו כבודו וחירותו ברוח חוק יסוד כבוד האדם וחירותו [חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו].
ככלל ניתן לציין כי גורמי הרפואה לרוב נוטים לגישה "פטרנליזם" לעומת "אוטונומיה" בכל הקשור בטיפול בחולי נפש [ביצוע הוראות בדיקה או אישפוז כפוי בפסיכיאטריה: סקירת הבסיס המשפטי, השוואה בין מדינות והיישום בישראל/ חואלד ראזק, מתוך הרפואה, 146 (8): 608-613, 2007 ; אישפוז וטיפול פסיכיאטרי כפוי: בין רפואה ומשפט, זמישלני צבי, מתוך הרפואה , 146 (8): 602-604, 2007].

תגים:

אנורקסיה נרבוזה · אישפוז כפוי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אישפוז כפוי של חולות אנורקסיה נרבוזה", סמינריון אודות "אישפוז כפוי של חולות אנורקסיה נרבוזה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.