היישום אינו מחובר לאינטרנט

האייתוללה רוחאלה ח'ומייני

עבודה מס' 067627

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפקידו של האייתוללה רוחאלה ח'ומייני במהפכה האסלאמית באיראן בין השנים 1977-1980.

7,273 מילים ,12 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

סדר היום הציבורי הישראלי עוקב אחר אירועים המתרחשים במזרח התיכון. לדוגמא- הבחירות בלבנון אשר התקיימו ב- 9 יוני, 2009 ולבחירות באיראן הצפויות ב- 12 יוני, 2009 והשפעתם על ביטחון המדינה. בשנים האחרונות שמה של איראן עולה באופן קבוע לאור מדיניותה (הכוללת פיתוח כורי גרעין) והצהרותיה הקיצוניות.
טרם המהפכה האסלאמית קיימה איראן יחסים הדוקים עם ישראל, אך לאחר המהפכה היא הידקה את קשריה עם תנועות קיצוניות המתנגדות לישראל ואף סייעה להן - כמו חיזבאללה, חמאס ועוד.
בשנים 1979-1977, התרחשה המהפכה האסלאמית באיראן אשר בה השתתפו רוב הזרמים האידיאולוגיים במדינה. המהפכה נחשבת כאחד האירועים החשובים בתולדות איראן החדשה ואף מתקיימים חגיגות לציון המהפכה.

בעבודתי אעסוק ואתמקד בתפקידו ודמותו של האייתוללה רוחאללה מוסאוי ח'ומייני כמנהיג ואיש דת במהפכה האסלאמית באיראן בין השנים 1980-1977, טרום המהפכה ומעט אחריה לתחילת שנות ה- 80'.
תחילה אתן סקירה היסטורית על חייו ופועלו של ח'ומייני עד לקו הזמן בו עוסקת העבודה. שנית אסקור את תפקידו של ח'ומייני בארגון המהפכה עצמה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: איראן- רקע היסטורי מדיני
פרק שני: הדת והשפעתה הפוליטית על איראן ויציבותה
פרק שלישי: הסיבות ומהלכים העיקריים של המהפכה
ראשית המהפכה וסיבות התפתחותה
הפלת שלטון השאה
פרק רביעי: תורתו של ח'ומייני ותפקידו בארגון המהפכה
יישם התורה הלכה למעשה
הרכב הגושים במהפכה ועוצמותיהם
החלשות תומכי השאה
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

מבנה הכוח בחברה האיראנית במשך שנים היה בנוי משלוש שכבות- בראש עמד השאה(17) (המנהיג), מתחתיו נמצאה שכבת הביניים שכללה את בעלי האחוזות, ראשי המינהל, הסוחרים הגדולים וחכמי הדת, השכבה התחתונה הכילה את רוב האזרחים- תושבי הערים והכפרים. יציבותו של השלטון באיראן נשמרה כל עוד התקיימה הרמוניה בין מוסד השאה לשכבת הביניים ובמיוחד בין הממסד השלטוני והממסד הדתי, השלטון אשר שאף ליציבות וחיזוק הלגיטימיות שלו בקרב העם ביקש לגיטימציה דתית לשלטונו ומשקיבל זאת היה מעמדו ויציבותו מובטח.
התקופה שעד המאה ה- 15 מכונה "התקופה הטרום אסלאמית" של איראן. מסוף המאה ה- 15 עבר השלטון לשושלת קאג'אר אשר אימצה את התואר "שאה" והחלה ביסוד שלטון מלוכני אסלאמי במדינה. תקופה זו הינה ראשיתה של איראן החדשה.

תגים:

מהפכה · איראן · ח'ומייני · חומיני · אירן · יציבות · משטר איסלאמי · השאה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האייתוללה רוחאלה ח'ומייני", סמינריון אודות "האייתוללה רוחאלה ח'ומייני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.