היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו הדואלית של זורבה היווני

עבודה מס' 067586

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמותו הדואלית של זורבה היווני כאידיאל רוחני וכלי לביטוי מחשבות אנטי-חברתיות. הרומן "זורבה היווני" כייצוג הריאליזם הסובייקטיבי של הרומן במאה העשרים

3,781 מילים ,2 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לנתח את ספרו של ניקוס קאזאנצאקיס, "זורבה היווני", אשר נכתב והודפס לראשונה בשנת 1946. הטענה העיקרית בעבודה התפתחה תוך כדי כתיבתה והיא מבוססת על הספר עצמו, על שיעורי הקורס שנערכו בכתה, על הידע הכללי שלי ובמקצת על מאמרו של אאורבך, "מימזיס".
בעבודה זו אני טוען כי דמותו של זורבה מהווה מצד אחד אידיאל רוחני עבור המספר, מעין ייצוג של בודהא, ומצד שני, היא משמשת אותו ככלי לביטוי מחשבות קיצוניות המהוות טאבו מבחינה מוסרית וחברתית, במיוחד לאור הנסיבות שבמהלכן נכתב הרומן: מלחמת העולם השנייה. דמותו של זורבה היא דואלית ומייצגת בתוכה את האידיאל ואת שברו, ובכך מסמלת את הלך הרוח ששרר בקרב האזרחים המוכים לאחר מלחמת העולם השנייה. בהתאם לכך, אטען בעבודה זו כי הרומן "זורבה היווני" מייצג את הריאליזם הסובייקטיבי של הרומן במאה העשרים.

תוכן העניינים:
מבוא
תקציר העלילה
רקע לכתיבת הרומן
אפיון הרומן
זורבה או בודהה
אלוהים וכליו
זורבה ככלי להעברת מחשבות אנטי חברתיות
לסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרומן "זורבה היווני" פורסם בשנת 1946, שנה אחת בלבד לאחר תום מלחמת העולם השנייה. מלחמה זו נחשבת לאחד האירועים הטראומתיים ביותר בהיסטוריה, ולאחריה, דברים החלו להיראות אחרת. החברה השבורה אחרי המאורעות הנוראיים והמוות ששרר בכל ניסתה לרפא את עצמה ולהפוך לחברה מודרנית. לפי דעתי, הטראומה של שתי מלחמות העולם הביאו את הרומן של המאה העשרים להיות כפי שהוא.

תגים:

זורבה · יווני · ספר · ריאליזם · רומן · מאה · בודהא · דוח · ספרות יוון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו הדואלית של זורבה היווני", סמינריון אודות "דמותו הדואלית של זורבה היווני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.