היישום אינו מחובר לאינטרנט

תורת הערך: השוואה בין העדפת כסף לתוחלת חיים בתנאי של הבלטת המוות.

עבודה מס' 067578

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו מבוססת על תורת הערך של כהנמן וטברסקי (1979) וכן על תיאורית ניהול האימה (1986) ובוחנת האם שיקולי קבלת החלטות בנוגע לכסף רלבנטיים גם בתחומים נוספים.

7,896 מילים ,8 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

תורך הערך של Kahneman ו-Tversky (1979) מנתחת את הגורמים הפסיכולוגיים העומדים מאחורי תהליכי קבלת החלטות. Kahneman ו-Tversky בדקו את העדפותיהם של אנשים שעליהם לבחור בין שתי החלטות אפשריות, כאשר כל אחת מהן כרוכה ברווח או הפסד כספי וכשתמונות התוצאות הצפויות בעקבות כל החלטה ידועה להם מראש. תיאוריית ניהול האימה (Terror Management Theory) היא תאוריה העוסקת בדרכי ההתמודדות של האדם עם הפחד מהמוות (Greenberg, Pyszczynski & Solomon, 1986). בעקבות שתי התאוריות הנ"ל, נשאלות השאלות: האם העדפותיהם של אנשים בקבלת ההחלטות כפי שנמצאו עבור תחום הכסף יתקיימו באופן דומה גם עבור תחומים אחרים? וכיצד ישתנו החלטות אלה בתנאים של הבלטת מוות?.
במחקרם נמצאו אפקטים אשר התבטאו בגילוי מגמות ברורות בהעדפותיהם של נבדקים שענו לשאלות בנושאים כספיים. המחקר הנוכחי שחזר את המחקר המקורי והשווה בין תוצאותיו לבין תוצאות של בחירות שעסקו בתחום שינוי זמן (ארוך או קצר) של תוחלת חיים ותחת תנאים של הבלטת מוות. 84 נבדקים שחולקו ל-4 קבוצות השתתפו בניסוי. כל קבוצה מילאה שאלון כסף ושאלון תוחלת חיים (ארוכה או קצרה). על מחצית מהנבדקים תופעלה הבלטת מוות. התוצאות גילו אפקטים דומים בתחום תוחלת חיים לאלה שנמצאו במחקר המקורי בתחום הכסף. אפקט הוודאות נמצא כחזק יותר בשאלוני הכסף מאשר בשאלוני תוחלות החיים. אפקט השתקפות נמצא כחזק יותר בשאלוני תוחלות חיים קצרות מאשר בארוכות. לא נמצאה השפעה להבלטת המוות על התוצאות.

קטע מהעבודה:

כאמור, מחצית מהנבדקים נחשפה למידע אשר נועד להגביר את מידת בולטות המוות (מודעות אבל) ואילו המחצית האחרת של הנבדקים נחשפה למידע ניטרלי (כרטיסי ביקור). לאחר מכן, לצורך בדיקת התפעול, התבקשו כל הנבדקים לבצע משימה של השלמת מילים. על מנת לבחון את אפקטיביות התפעול ערכנו מבחן t למדגמים בלתי תלויים בו נבחנה השפעת בולטות המוות (בולט או לא בולט) על מספר המילים הקשורות למוות אשר צוינו על-ידי הנבדקים. ניתוח סטטיסטי זה לא העלה תוצאה מובהקת להשפעת בולטות המוות (בולט או לא בולט) על מספר המילים (p = 0.29).

תגים:

תורת הערך · טברסקי וכהנמן · קבלת החלטות · תיאורית ניהול · האימה · כלכלה · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תורת הערך: השוואה בין העדפת כסף לתוחלת חיים בתנאי של הבלטת המוות. ", סמינריון אודות "תורת הערך: השוואה בין העדפת כסף לתוחלת חיים בתנאי של הבלטת המוות. " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.