היישום אינו מחובר לאינטרנט

חדשנות במוצר מקרה בוחן

עבודה מס' 067577

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מאמרים בתחום חדשנות במוצר ובחינת חברת "אקוויז".

3,300 מילים ,5 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

העולם האקדמי עוסק שנים רבות בשאלה כיצד ניתן ל"מסחר" חדשנות טכנולוגית ולהפוך אותה רווחית לאורך תקופה, האסטרטגיות ודרכי הפעולה הנדרשות על מנת לשמור את המוצר החדשני, באשר הוא, כלכלי ומניב תשואה לאורך זמן. בחרתי בעבודתי להתמקד בחברה העוסקת בטכנולוגיה ירוקה, תחום העשוי - כך על פי מומחים לטכנולוגיה - לתפוס את חלק הארי בחדשנות.
החברה בה בחרתי לעסוק הינה "אקוויז", העוסקת בתהליך ביולוגי של טיהור שפכים, ובהתקנת מערכות כאלו בעולם ובארץ. ברצוני להראות שניירות העבודה המוקדמים יותר נכונים גם לגבי החברות ה"ירוקות", יתרה מזאת המודלים המוצעים במאמרים שאביא מתאימים להפליא לחברה בה אעסוק כמקרה בוחן.
במהלך העבודה אציג מאמרים שונים העוסקים בנושא מסחור ואסטרטגיות הפעולה של פירמה חדשנית, ואצליב את המודלים המוצעים במאמרים אלו בניתוח של החברה בה אני עוסק על מנת לראות האם המודלים הללו אכן מיושמים במציאות בכלל ובפרט בחברות שהחדשנות בהן היא טכנולוגיה ירוקה.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
הצגת החברה
מתודולוגיה ושאלות מחקר
ניתוח
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים עסקו בעבר בשאלה כיצד למסחר חדשנות טכנולוגית? כיצד לשמור על מוצר חדשני רווחי? אלו אסטרטגיות על חברה לנקוט על מנת לשמור על כדאיות הייצור? בעקבות חקיינים למוצרים שקמו בשנות ה-70' (EMI) עלתה השאלה כיצד למנוע מחקיינים להרוויח מהמוצר יותר מאשר הממציא? טיס (teece) במאמרו משנת 1986 עמד על הפרמטרים הנדרשים על מנת לשמור על כדאיותו והגנתו של המוצר החדשני מפני זייפנים וחקיינים.(1)
הפרמטר הראשון עליו עמד טיס היה "משטר הלכידות"(2), הפירוש המילולי הוא אפשרות המשטר כלומר האפשרות לשמור על המוצר מוגן מפני מעתיקים למיניהם. יכולת המוצר "להגן על עצמו" מפני חיקויים, יכול להיעשות בשני אופנים - על ידי הגנה של קניין רוחני או לחילופין טכנולוגיה הקשה לחיקוי.

תגים:

חדשנות · מוצר · טכנולוגיה · טיס · גאנס ושטרן · פטנט · אקולוגיה · קלינטק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חדשנות במוצר מקרה בוחן", סמינריון אודות "חדשנות במוצר מקרה בוחן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.