היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיכרונות אוטוביוגרפיים

עבודה מס' 067465

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: זכרונות אוטוביוגרפיים - בדגש על זכרונות מוטעים, מהם, כיצד נוצרו ומה מקורם? זכרונות ילדות, כיצד אנו זוכרים ומה מידת האותנטיות שלהם?

3,875 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בסיטואציות בחיי היומיום, בניגוד לניסויים במעבדה לאדם יש חופש שליטה רחב יותר בזיכרונו ובביטוי זיכרון זה. הוא יכול לבחור לדווח רק על מידע שלגביו הוא בטוח, הוא יכול לענות בצורה כללית על מידע מסוים וכך לא יטעה במידע שימסור. לזיכרון בחיי היומיום קיימת איזושהי רשימה מסודרת אותה האדם אמור לזכור למשל, בניסוי במעבדה בו מקריאים לאדם רשימת מילים ולאחר מכן הוא מתבקש לנסות ולהיזכר ברשימה זו. בחיי היומיום יש לאדם חופש לבחור לאילו תחומים הוא רוצה להתייחס, מאילו להתעלם, כמה מידע לנדב ואיזו מידה של ביטחון הוא מפגין לגבי הידע שלו על האירוע. החלטות אלו לגבי הזיכרון תלויות באופן טבעי במגוון של מטרות אישיות: מידע לגבי פשע שהיינו עדים לו, הצלחה במבחנים ואף בכדי להרשים חברים. כמובן, בהרבה סיטואציות בחיים אדם יכול למצוא עצמו נדחק על ידי הסביבה וכך הוא מדווח תשובה ספציפית שהוא יודע שהסביבה רוצה לשמוע ואפילו אז, ההחלטה הסופית היא שלו - האם לתת תשובה ספציפית או לומר "אני לא יודע" (Goldsmith & Koriat, 1999).
בעבודה זו אחקור את נושא הזיכרונות האוטוביוגרפיים ואשים דגש על הזיכרונות האוטוביוגרפיים המוטעים. אנסה לחקור ולהבין את המשמעויות הנלוות לזיכרון אוטוביוגרפי מוטעה וכיצד הוא בכלל נוצר, מהם הגורמים להיווצרות זיכרון זה והאם כל זיכרונות האדם מעברו הקדום הינם מוטעים, רק חלקם או אפילו כולם אמיתיים ואף לו הפרט הכי קטן אותו יעלה האדם בזיכרון ילדותו?
בפרק הראשון אדון בכלליות בזיכרונות המוטעים, מהם וכיצד הם נוצרים?
בפרק השני אדון בנושא זיכרונות הילדות האוטוביוגרפיים, האם יכול האדם לזכור אירוע מתקופה כה מוקדמת וכיצד יכול אדם להבנות זיכרון ילדות בזיכרונו?
בפרק השלישי אדון בשאלת אוטנטיות זיכרונות הילדות הטראומטיים, האם אמיתיים הם או לא יותר מסתם "זיכרון מדומה"?

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': זיכרונות מוטעים
פרק ב': זיכרונות ילדות אוטוביוגרפיים
פרק ג': מידת אוטנטיות זיכרונות הילדות הטראומטיים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גולדברג-בושרי (2002) מציגה את תיאורית "ניטור המציאות" לבחינת הבדלים בין זיכרונות אמיתיים וזיכרונות מוטעים וטוענת כי זוהי תיאוריה העוסקת בתהליכים של הבחנה בין זיכרונות ממקורות חיצוניים, כלומר אירועים שהתרחשו במציאות, לבין זיכרונות ממקורות פנימיים, כלומר מחשבות דמיונות וחלומות. גולדברג-בושרי מתארת לנו בתיאוריה זו תהליך חשיבה בו האדם סורק את המידע המקודד בזיכרון מסוים ועל סמך אותה סריקה הוא מקבל החלטה אם הזיכרון מבוסס על אירוע חיצוני או פנימי. נמצא כי קיימים הבדלים בי איכות ואופי הזיכרונות האמיתיים והמוטעים. זיכרונות אמיתיים אלו זיכרונות המבוססים על אירועים מציאותיים, נושאים בתוכם אינפורמציה תחושתית והקשרית שנשלפת בדרך כלל מהזיכרון באופן מהיר ואוטומטי.

תגים:

זיכרונות ילדות · זיכרונות מוטעים · ניטור המציאות · זיכרון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיכרונות אוטוביוגרפיים", סמינריון אודות "זיכרונות אוטוביוגרפיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.