היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפיסה העצמית אצל דכאוניים

עבודה מס' 065572

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ניתן להשפיע על שינוי בערך העצמי/בתפיסה העצמית אצל דכאוניים דרך עבודה על הקוגניציה (זיכרונות אוטוביוגרפיים) ובאמצעות עבודה על הרגש (תרפייה במוסיקה ופסיכודרמה).

6,430 מילים ,23 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הנושא הכללי המשמש בסיס לעבודה זו הוא תפקידן של הקוגניציה והאמוציה בתרפיה בכלל ובטיפול בדיכאון בפרט. תעשה אבחנה בין שני סוגי גישות: החווייתיות אל מול החינוכיות כאשר כל גישה תתבסס על מספר מקורות ביבליוגרפיים שישפכו אור עליה. תיעשה אבחנה בין גישות חינוכית המתמקדות באסטרטגיות קוגניטיביות הפונות אל הרציונל ונוטות להיות ישירות ופרגמטיות כאשר הן מתעלמות מן הרגש, לבין אלה העושות שימוש ברגש להנעת הטיפול והדגשת החווייתיות (עיבוד אבל לדוגמא מבטא את כאב האובדן).
מטרת העבודה תהיה לבדוק את השפעות גומלין הקיימות בין קוגניציה ואפקט, בין זיכרונות ותהליכים קוגניטיביים למצב רוח. למידת המחקרים השונים שיובאו בהמשך תסייע להבין טוב יותר את ההשפעות הנ"ל ומתוכן ניתן יהיה להצביע על כיוונים ליישום בטיפול הקליני. (ההתייחסות היא הן למצב רוח דכאוני ועד לממדים של הפרעות דיכאון קליני). כמו כן תעסוק העבודה בדיאלוג הקיים בין תיאוריה ואמפיריקה ובתמיכה שיש להן בשדה הקליני.
במסגרת העבודה יידונו שינויים בערך העצמי בהסתמך על מחקרים שונים, המשפיעים על הדיכאון כאשר הערך העצמי מוצא ביטוי בין השאר באמצעות הזיכרונות האוטוביוגרפיים. לפרמטרים אלה תפקיד בטיפול בגישות השונות והוא ייבדק לעומק. במסגרת העבודה יבדקו גם התפעולים במחקרים השונים על מנת להצביע על חלופה על תפעולים המנסים להשפיע על הקוגניציה מתוך הרגש, על תפעולים המנסים להשפיע על הרגש מתוך הקוגניציה.

במסגרת הבדיקה התיאורטית יבדקו האלמנטים השונים העובדים מהרגש על הקוגניציה ולהיפך כפי שהם באים לידי ביטוי בגישות התיאורטיות השונות. ייעשה ניסיון במסגרת הקליניקה לחבר בין התפעולים האמפיריים ולשלבם במידת האפשר בתרפיה עצמה.

מטרת העבודה אם כן להראות כי השיטות החוויתיות הן בגדר כלי ואמצעי, והן מבוססות על תפיסה תיאורטית מקיפה. בנוסף, תשאף עבודה זו לחזק את המודל הדו-כיווני של באוואר על ידי חיבור בין החלק התיאורטי לזה הקליני כאשר יישומי מודל זה יוצגו כפי שהם באים לידי ביטוי בתרפיה עצמה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. המודל של בק
3. המודל של באוואר
תיאוריית הרשת האוסיציאטיבית
4. הגישה החינוכית - תרפיית העלאת זכרונות אוטוביוגרפיים במסגרת הגישות הקוגניטיבית וההתנהגותית
4.1 סקירה של ניסויים אמפיריים על נגישות של זיכרונות אוטוביוגרפיים בחולים דכאוניים
4.2 נגישות של זיכרונות אוטוביוגרפיים במצב רוח דכאוני מתופעל
4.3 נגישות של זיכרונות אוטוביוגרפיים במצבים של שינויים טבעיים שחלים ברמת הדיכאון
4.4 ניסויים של שליפה תלויית מצב רוח-משימות למידה
4.5 הגישה הקוגניטיבית כוללת ארבעה תהליכים
4.6 הגישה הביהבריסטית - התנהגותית
5. הגישה החוויתית - תרפיה באמצעות מוסיקה ופסיכודרמה
5.1 מוסיקה
5.2 פסיכודרמה
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העיקרון הבסיסי ממנו יוצא המודל של באוואר (1972, 1981) גורס כי קיימים יחסי גומלין והשפעות הדדיות בשני הכיוונים במעגל של אפקט. תפיסות, אירועים ומשמעויות מיוצגות בזיכרון ע"י nodes, ומקושרים ביניהם באמצעות קשרים אסוציאטיביים. ייצוג של אירוע כולל בנוי ממילות יחס המקודדות באמצעות קשרים אסוציאטיביים חדשים בין nodes למושגים שכבר קיימים שם. התהליך הבסיסי של החשיבה הוא אקטיבציה של מילות יחס אלו ושל המושגים שלהם, האקטיבציה תתרחש כתוצאה מייצוג של גירוי חיצוני בסביבה הקשור למושג, לפרופוזיציה, או לאירוע שה-nodes מייצג או כתוצאה של אקטיבציה מתפשטת המקושרת אסוציאטיבית.

תגים:

ערך עצמי · קוגניציה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפיסה העצמית אצל דכאוניים", סמינריון אודות "התפיסה העצמית אצל דכאוניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.