היישום אינו מחובר לאינטרנט

"שערים לרווחה"/נתן אלתרמן

עבודה מס' 067453

מחיר: 72.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של השיר.

1,249 מילים ,2009

תקציר העבודה:

השיר "שערים לרווחה" של נתן אלתרמן בנוי לאורכו בצורה של החשדת כותרות והחלפתן, דרך שימוש במטאפורות רבות ומסגרות רפרור משניות, כאשר מסגרת הרפרור הראשית שהקורא נפגש בה לראשונה מופיעה רק לקראת סופו של השיר, בבית החמישי,שבו ישנה ריאליזציה של המטאפורה המתהווה והופכת לממשית. ההתהוות ההדרגתית של המטאפורות בשיר לכדי ישות אחת שהיא העלמה, גורמת לקורא לשאול שאלות לאורך השיר, ולהעלות הפותזות שונות לגבי התאורים השונים הבונים את דמותה. בבית החמישי כאשר הקורא מגיע לקליימקס, לנקודת השיא ולפתרון החידתיות המטאפורית, מתבצע תבנות חוזר לאחור שבו הפרטים מקושרים אל האהובה הטרנסצדנטלית שכל איתני הטבע מגוייסים לצורך תיאורה.

קטע מהעבודה:

השיר בנוי במבנה סימטרי - 6 בתים, בני 4 שורות, במשקל אנפסט. כאשר בבית החמישי יש 6 שורות (3 מונומטרים), בית זה שונה במבנהו משאר הבתים בשיר ותשומת הלב של הקורא מופנית לעבר הפיצול של המלים לישויות נפרדות. החריזה היא חריזה מסורגת אם כי לא באופן עקיב לאורך כל השיר, וישנן התחלפויות של חרוז זכרי ונקבי לסרוגין בחלק מהבתים. לדוג' : בית ב' רוח- תפוח,רחבים --אהבים.

תגים:

שירה · עברית · אלתרמן · פירוש · מטאפורות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""שערים לרווחה"/נתן אלתרמן", סמינריון אודות ""שערים לרווחה"/נתן אלתרמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.