היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות האב בכתבי זיגמונד פרויד ובשירת נתן אלתרמן

עבודה מס' 065004

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמות האב ויחסי אב ובנו אצל פרויד, כפי שהיא מופיעה בכתביו, ואצל המשורר העברי נתן אלתרמן, כפי שהיא משתקפת בשני קובצי שירים.

2,616 מילים ,12 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי להשוות את ראיית דמות האב ויחסי אב ובנו אצל זיגמונד פרויד (1856-1939), כפי שהיא מופיעה בכתביו, ואצל המשורר העברי נתן אלתרמן (1910-1970), כפי שהיא משתקפת בשני קבצי השירים "שמחת עניים" (1941) ו"שירי מכות מצרים" (1944). הבחירה דווקא ביצירות אלה של אלתרמן היא מרכזיותו של דמות האב בהן ביחס לקבצי שירים אחרים, כפי שיפורט בהמשך.
הטענה המרכזית אותה אנסה לברר בעבודה זו הינה כי ישנם קווי דימיון בראיית פרויד ואלתרמן את דמות האב. את הטענה אבדוק באמצעות השוואה שתבוצע על פי שלוש נקודות מרכזיות הנוגעות לדמות האב: ראשית, אתאר את התסביך האדיפלי ופתרונו לפי פרויד, ואנסה למקם בראיה האדיפלית את יחסי אב-בן אצל אלתרמן. שנית, אברר האם ישנם תפקידים דומים המיוחסים לאב אצל שני הכותבים. שלישית, אבדוק מה מתרחש לאחר מותו של האב אצל שני הכותבים.

תוכן העניינים:
מבוא
"שירי מכות מצרים" ו"שמחת עניים" - הסבר קצר
א. התסביך האדיפלי וההזדהות עם האב
ב. האב כמגן ומסוכך
ג. לאחר מות האב
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תסביך אדיפוס אצל הבן הוא הקונפליקט המרכזי בשלב הפאלי (גילאי 4-7). פרויד מתאר ב"אני והסתם" שפורסם בשנת 1923 (1968) את המקרה הפשוט של תסביך אדיפוס אצל הילד הזכר: מושא האהבה הראשון של הילד הוא האם (בשלב ראשון שד האם), המשמשת המקור העיקרי לסיפוק הצרכים. לפי פרויד, הבחירה באם כמושא אהבה בשלב זה היא בשל ההסתמכות עליה כמספקת צרכים, בעוד האהבה אל האב היא "בכוח ההזדהות" (שם, עמ' 151). זמן מה מתקיימות זו לצד זו התפיסה המינית את האם וההזדהות עם האב המשמש לילד כדמות מופת ללא הפרעה או השפעה ("פסיכולוגיה של ההמון ואנאליזה של האני", 1968, עמ' 46).

תגים:

אלתרמן · פסיכואנליזה · פרויד · שירה · אדיפוס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות האב בכתבי זיגמונד פרויד ובשירת נתן אלתרמן", סמינריון אודות "דמות האב בכתבי זיגמונד פרויד ובשירת נתן אלתרמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.