היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח דמותו של רנה דקארט ע"פ התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד.

עבודה מס' 061800

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,045 מילים ,11 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

העבודה היא ניתוח פסיכואנליטי לרנה דקארט. ניתוח זה מראה כיצד סיפור חייו הקדום עיצב את השקפת עולמו, וכיצד הפילוסופיה שפיתח שימשה לו כמעין מנגנון הגנה. הניתוח משתמש במושגי יסוד על פי הפסיכואנליזה של פרויד.

בעבודתנו אנו רוצים להראות שמנגנונים שונים אלו יוצרים את השקפת עולמו של האדם. הוולד ומנגנוניו הם אביהם של אופיו של הבוגר. בחרנו להראות דרך משנה של הוגה, המכונה אבי הפילוסופיה החדשה, כיצד משנתו היא למעשה תוצר של היפעלויות נפשו. כיצד ילדותו וסיפורו האישי עיצבו את משנתו על מנת לעזור לו לענות על מצוקותיו הפסיכולוגיות. הילד כאבי הפילוסוף. הפילוסופיה האישית כמתלבשת על המצע הפסיכולוגי. (מנגנוני ההגנה, אינטלקטואליזציה ורציונליזציה).
חוששים אנו מאוד, שמא מחוסר יכולות ניתוח, חטאנו ו"אילצנו" דברים. אך ניסינו בעזרת הביוגרפיה, לראות במה משנתו עזרה לו להתמודד עם אותו סיפור אישי.

מקורות:

ר. דקארט, מאמר על המיתודה, תרגם יוסף אור, בעריכת ח"י רות (ירושלים: הוצאת מאגנס, האוניברסיטה העברית, תשכ"ב).
ר. דקארט, הגיונות על הפילוסופיה הראשונית, תרגם יוסף אור, בעריכת ח"י רות (ירושלים: הוצאת מאגנס, האוניברסיטה העברית, תש"ס).
אלעזר וינריב, רציונליזם ואמפיריציזם- מגמות פילוסופיות במאה ה-17 וה-18, האוניברסיטה הפתוחה ( תשנ"א).
א. אליצור, פרקים נבחרים בפסיכיאטריה, בעריכת ח.מוניץ, הוצאת פפירוס-אוניברסיטת תל-אביב (תשנ""ז).
מבוא לפסיכולוגיה - חטיבה רביעית, האוניברסיטה הפתוחה, 1990.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח דמותו של רנה דקארט ע"פ התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד.", סמינריון אודות "ניתוח דמותו של רנה דקארט ע"פ התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.