היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרמטרים של דחק וסביבה משתנה כמעצבי התנהגות צרכנית

עבודה מס' 067404

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תרגיל בשיטות מחקר איכותניות הכולל: יומן שדה, ראיונות (תפיסה סובייקטיבית של הנחקר), תצפיות בסופרמרקטים (אתנוגרפיה).

7,267 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במדעי החברה, מחקר איכותני, או מחקר איכותי, הוא כינוי לכל סוגי המחקר שאינם משתמשים בנתונים מספריים ובניתוחים סטטיסטיים של אותם הנתונים, וזאת בניגוד לשיטות מחקר כמותיות. המחקר האיכותי כולל בתוכו מספר זרמים מתודולוגים, בין השאר - אתנוגרפיה, תאוריה מעוגנת בשדה, מחקר נרטיבי, סיפורי חיים וחקר מקרה. כמעט בכל המקרים, המחקר האיכותני משמש כמתודולוגיה מחקרית לאפיסטמולוגיה פוסט פוזיטיביסטית, היינו, לפרדיגמה הפרשנית-הבנייתית.

העבודה מורכבת מיומן שדה, כולל ראיונות (תפיסה סובייקטיבית של הנחקר), תצפיות (אתנוגרפיה), הסבר מתודולוגית המחקר, התרגיל עצמו. נושא המחקר (שאלת המחקר), תצפיות וראיונות, ממצאים,דיון ומסקנות.
שאלת המחקר הינה: פרמטרים של דחק וסביבה משתנה כמעצבי התנהגות צרכנית
התצפיות הראשונות נערכו בסופרמרקט "מחסני כמעט חינם" ברחוב נחלת יצחק בת"א (מגדלי ת"א). התצפיות האחרות התבצעו בסניף שופרסל ביג, גרנד קניון חיפה, בקופה הרגילה, בדוכן "פרוזן-יוגורט" חדש בתוך הסופרמרקט ובדוכן לוטו שם, ביום ו' וביום חול.
הגבולות החברתיים (אינטראקציות): מבנה סוציולוגי של תור צפוף וישראלי בו לא נשמר מרחק "מחיה" סביר.

קטע מהעבודה:

ניתוח שתי התצפיות: כפי שניתן לראות כמעט בכל המקרים, ישנו מוטיב תמידי של חוסר סבלנות ולחץ בין לקוחות מסויימים בתורים השונים. תמיד ישנו רצון אצל אנשים (לא אצל כל הלקוחות בתור כמובן) לנסות להתעמת, לעקוף, להתערב ולהידחף גם לעניינים שלא שלהם כפי נראה בדוגמאות. ישנו דפוס חוזר של ניסיון "לבדיקת האויב" - בכל המקרים ברגע שחל משהו שמאט את התור, יש ויכוח על מיקום או משהו בסגנון תמיד אחד או אחת הלקוחות יפנו אל אותו אחד או אחת שגרמו לכך בניסיון עימות ואז יבדקו את תגובותיהם על מנת לדעת מה הצעד הבא שלהם. כמו כן, ישנו דפוס חוזר של "חיפוש הצדקה" או סוג של הסתמכות על גורמים אחרים כמו שאר הלקוחות או מקור סמכות כמו הקופאית או עובד אחר של המקום.

תגים:

שיטות מחקר · איכותניות · איכותיות · התנהגות צרכנים · תצפיות וראיונות · סופרמרקט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרמטרים של דחק וסביבה משתנה כמעצבי התנהגות צרכנית", סמינריון אודות "פרמטרים של דחק וסביבה משתנה כמעצבי התנהגות צרכנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.