היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיית האוקיינוס הכחול - חברת איתוראן

עבודה מס' 067331

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המודל וניתוח חברת איתוראן על פי עקרונות התיאוריה.

15,835 מילים ,14 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת ביישום אסטרגיית האוקיינוס הכחול, תוך התמקדות בשאלה: האם באמצעות אימוץ מספר עקרונות פשוטים, חברה יכולה ליצור לעצמה אוקיינוס כחול ? העבודה בוחנת את המקרה של חברת איתוראן איתור ושליטה בע"מ, תוך התמקדות בפעולות ובאי פעולות שהחברה נקטה מיום בו החלה לפעול. המקרה ייבחן בהתבסס על העקרונות ומסגרת העבודה שהוצגו על ידי פרופ' קים ופרופ' מובורן, בעזרתם אני אנסה לאפיין את המקרה של חברת איתוראן כמקרה של יצירת אוקיינוס כחול. העבודה תבחן האם החברה, באמצעות הפעולות שנקטה והעקרונות שיישמה, הצליחה ליצור נישת שוק חדשה, האם יצרה ביקושים חדשים, והחשוב מכל האם היא הצליחה ליצור חדשנות ערך, עבור הלקוח ועבור הפירמה.
מבנה העבודה כדלקמן: החלק הבא כולל היבטים תיאורטיים, בו אני מסביר את התנאים אשר הביאו להתפתחותה של אסטרטגיית האוקיינוס הכחול וחשיבותה. החלק השלישי כולל פירוט על אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, את העקרונות ואת מסגרת העבודה שהיא מציעה. החלק הרביעי כולל סקירה של מבחני מקרה שבוצעו בעבר על יישום אסטרטגיית האוקיינוס הכחול. החלק החמישי מציג את שאלת המחקר, השערות המחקר ואת המתודולוגיה. החלק השישי מציג את בחינת המקרה של חברת איתוראן וכולל ממצאים. בחלק השביעי מובא סיכום העבודה ומסקנות.

השערות המחקר:
1H בחינת מוצרים/ שירותים משלימים וחלופות מסייעת ביצירת אוקיינוס כחול.
2H בחינת שרשרת הלקוחות, וכוח המשיכה הפונקציונלי/ רגשי של הענף מסייעת ביצירת אוקיינוס כחול.
3H הצעה יוצאת מגדר הרגיל (חדשנות ערך) יוצרת אוקיינוס כחול.
4H יתרון תחרותי שנוצר באוקיינוס כחול מסייע ביצירת נישות שוק חדשות בתחומים אחרים.
5H כניסתה של חברה נוספת לתחום, וניסיונה להוות תחרות, מביאה לקיצו של האוקיינוס הכחול.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. היבטים תיאורטיים
3. אסטרטגיית האוקיינוס הכחול
3.1 חדשנות ערך
3.2 בנייה ויישום של אסטרטגיית אוקיינוס כחול
3.3 תוחלת החיים והחידוש של אסטרטגיית האוקיינוס הכחול
3.4 מסגרת ארבע הפעולות - ERRC
4. מחקרים ו- Case Study שבוצעו בעבר
4.1 חברת CL - GLS
4.2 מערכת מידע ממשלתית לשירותי מס בקוריאה
5. היבטים אמפיריים
5.1 שאלת המחקר
5.2 השערות המחקר
5.3 מתודולוגיה
6. חברת איתוראן - Case Study
6.1 תיאור החברה
6.2 מערכת האיתור של איתוראן
6.3 יתרונות הטכנולוגיה
6.4 אפיון המקרה כאוקיינוס כחול
6.5 ממצאים
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מבחינה היסטורית, האסטרטגיה העסקית הדומיננטית הינה, להתחרות ולנצח את היריבים העסקיים על מנת לזכות בנתח שוק הגדול ביותר. קים ומובורן (2006) טוענים כי אסטרטגיות ניהוליות מושפעות במידה רבה משורשיהם הצבאיים, הדבר בולט כבר בשפת האסטרטגיה המתאפיינת במידה רבה במונחים צבאיים: "מטה ראשי", "חיילים","קווי החזית". עוד הם טוענים, כי האסטרטגיה המוצגת בצורה כזאת, אין היא אחרת מאשר להתעמת עם יריבים ולהילחם בעבור חלקת אדמה נתונה, אשר היא קבועה ומוגבלת. חברה יכולה לנקוט הן בגישה ההגנתית והן בגישה ההתקפית כנגד הכוחות שהציב מולה הצד המתחרה. הצעד הראשון הוא לנתח ולהעריך את הסביבה התחרותית בה פועלת החברה, הצעד השני הוא להעריך את האסטרטגיה שהיא נקטה על מנת לבחון עד כמה טוב היא התמקמה בסביבה התחרותית, ועל ידי נקיטת שני הצעדים הנ"ל, החברה יכולה לחזות את יכולתה לזכות בתחרות (פורטר,1996).

תגים:

חדשנות ערך · חדשנות · אסטרטגיית ניהול · שיטות ניהול · אוקיינוס כחול · Case Study · איתוראן · צ'אן קים · רנה מובורן · בידול · תחרות · נישת שוק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיית האוקיינוס הכחול - חברת איתוראן", סמינריון אודות "אסטרטגיית האוקיינוס הכחול - חברת איתוראן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.