היישום אינו מחובר לאינטרנט

הימור קטלני - משחקים בנשק בקרב חיילי צה"ל

עבודה מס' 067329

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר אודות "משחק איציק" הישראלי על פי התיאוריה של סטונר.

6,440 מילים ,29 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

תופעת ההימורים צמחה באופן משמעותי ביותר בעשרים וחמש השנים האחרונות. אנשים רבים מהמרים בצורה אחראית ואינם חווים בעיות פיננסיות או אישיותיות, לעומת זאת אחרים אינם יכולים לשלוט בדחף שלהם להמר והתוצאה מכך יכולה להיות קטסטרופאלית.
בשנים האחרונות אנו עדים להתעצמותה של תופעת ההתמכרות להימורים גם במדינת ישראל. ההתמכרות להימורים כבעיה בקנה מידה לאומי היא יחסית חדשה בישראל, ואולם היא מתעצמת בגלל הנגישות להימורים בכל שכבות האוכלוסייה, בגלל מגוון האפשרויות החוקיות והלא חוקיות לעסוק בהימורים ובשל האופנתיות שבהימורים. הימורים כפייתיים עשויים להביא עמם פגיעה בכל מישורי חייו של האדם: החל באובדן ממון ונכסים, דרך אובדן מקום עבודה או לימודים, הרס הזוגיות והמשפחה, וכלה באובדן ביתו של האדם, כבודו וחירותו, ובמקרים קיצוניים אף אובדן חייו.
נשאלת השאלה, מה גורם או תורם להחלטתו של אדם מסוים לקחת חלק בפעולה או הימור מסוכנים.
בעבודה זו נבדוק גורם אחד העלול להשפיע על בחירתו של האדם והוא החברה, בהסתמכות על התיאוריה של ג'יימס סטונר - מעתק לקיחת סיכון. ננסה לבדוק האם הסביבה היא זו "שמשכנעת" ומשפיעה על האדם בנקיטת פעולה הנחשבת למסוכנת. ניישם את התיאוריה של סטונר על משחק הרולטה הרוסית הישראלי המשקף את ההימור המסוכן והקטלני ביותר, הימור על חיי אדם.

העבודה בודקת את הגורמים להשתתפות במשחק הרולטה הרוסית. המחקר הוא מחקר איכותני הנבדק בעזרת שלושה ראיונות עומק.
העבודה כוללת סקירת ספרות בנושא הימורים, מעתק נטילת סיכון ורולטה רוסית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הימורים
2.1 סקירת ספרות
2.2 נתונים סטטיסטיים
2.3 מעתק נטילת סיכון
3. רולטה רוסית
3.1 סקירת ספרות
3.2 נתונים סטטיסטיים
4. מחקר
5. שיטה
6. ראיונות (תמלילים)
7. ניתוח תוצאות
8. דיון
9. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

המהמר הכפייתי מתאפיין בכך שהוא אינו יכול לרסן את הדחף להמר, למרות שהוא מודע לנזקים ולתוצאות הצפויות. לרוב,ההימורים שולטים בחייו וההתעסקות בהימורים רק הולכת וגוברת. ההפרעה היא כרונית ובזה דומה להתמכרויות אחרות. המהמר נכנס למעגל קסמים: משיג כסף, מהמר, מפסיד ושוב משיג כסף. יש שמרבים ללוות כספים וכאשר אין מקורות להלוואה נוספת, המהמר נגרר לעיתים לפעילות עבריינית (מוניץ, 1990).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הימור קטלני - משחקים בנשק בקרב חיילי צה"ל", סמינריון אודות "הימור קטלני - משחקים בנשק בקרב חיילי צה"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.