היישום אינו מחובר לאינטרנט

המערכת המפלגתית בישראל בין שנות השבעים לשנות התשעים

עבודה מס' 067304

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תמציתית של המפלגות וניתוח על פי העקרונות שהציג סארטורי (1966)

2,961 מילים ,4 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בשנים הראשונות לקום המדינה חשיבות המפלגות הפוליטיות הייתה רבה ובשני העשורים האחרונים חלה ירידה בחשיבותן, תפקידיהן צומצמו וגברה השפעתה של הבירוקרטיה הממלכתית והתקשורתית.
כמו כן המחויבות לאידיאולוגיה נחלשה, וחל פיחות בהשפעת המפלגות בקביעת המדיניות ועל קשת ההחלטות במדינה.
למרות זאת, בשנות ה-70 עד שנות ה- 90 נקבעו החלטות חשובות במוסדות המפלגתיים. לדוגמה, בשנות ה-90 נחתם הסכם בין ליכוד- גשר- צומת.
אציין שהחוקר סארטורי במאמרו ניסח 8 קריטריונים לפלורליזם מקוטב.
האם כדי לקבוע שמערכת מפלגתית היא פלורליזם מקוטב צריך שיתקיימו 8 הקריטריונים ?
על שתי שאלות אלו אנסה לענות (אתמקד במערכת המפלגתית בשנות ה-80 90).

תוכן עניינים:
שאלת המחקר
רקע כללי
מבוא
המפלגות הראשיות במערכת המפלגתית בשנות ה-80 וה- 90
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התנועה הציונית, בבואה להגשים את רעיון הבית הלאומי לעם היהודי, עשתה זאת תוך התנגשות עם אידיאולוגיה משיחית, תיאולוגית ומקוטבת שהייתה קיימת בעם היהודי.
מצד אחד חתרו קבוצות יהודים באירופה להשיל מעליהן את הדמות המסורתית והקפואה ולבנות במולדת העתיקה "יהודי חדש", אשר מגשים את חזון הכמיהה לציון תוך גאולת הקרקע, כיבוש העבודה, החייאת השפה העברית, שמירה על רוב דמוגראפי ואופי יהודי במדינת היהודים.
לעומתם, עמד כוחה של הקהילה היהודית-חרדית, אשר המשיכה לקיים בכל התקופות קשר רופף עם ארץ ישראל, אך טענה כנגד הציונות המגשימה כי זו נוטלת על עצמה את תפקיד ה"יושב במרומים" ויש בפעולותיה משום "דחיקת הקץ", הם אף ניסחו את התנגדותם הנמרצת בשלושה לאווים: "לא לעלות בחומה, לא להרגיז את הגויים ולא לדחוק באהבה בטרם תחפץ".
הערכיות הכפולה והמנוגדת ביחס לארץ ישראל, ממשיכה ומחלחלת לחברה הישראלית עד ימינו אלה.
יהודי הפלג החרדי-אורתודוכסי, ממשיכים להתבדל ולראות בעצמם "שומרי החומה" (נטורי קרתא). הם אינם משתתפים בתהליך הדמוקרטי ואף מתנגדים לתנועות הציוניות המרכיבות היום את רובה של החברה הישראלית.
התנועות הדתיות הציוניות, (הכיפות הסרוגות), משתתפות במפעל הציוני באופן פעיל ורואות את עצמן כממשיכות דרכה של הציונות החילונית בכיבוש הארץ וכמקיימי ה"הבטחה האלוהית" ל"גאולת הארץ". לתוך קבוצה זו השתרבבה קבוצה של דתיים-משיחיים אשר עדיין מצפים בכיליון עיניים ל"מלחמת גוג ומגוג", ביאת המשיח והשבת "מלכות ישראל" ו"עטרה ליושנה".

תגים:

ממשל · פוליטיקה · מפלגות · מדינה · מוסדות · מפלגתים · פלורליזם · ליכוד · עבודה · צומת · מפלגה · מצע · סטאטוס · קוו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המערכת המפלגתית בישראל בין שנות השבעים לשנות התשעים", סמינריון אודות "המערכת המפלגתית בישראל בין שנות השבעים לשנות התשעים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.