היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכת ודירוג ספקים

עבודה מס' 067257

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח חברת "תפרון" עפ"י מדדים מובילים במודל SCOR.

8,539 מילים ,25 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במהלך העבודה בחנו את חברת "תפרון" עפ"י מדדים מובילים במודל SCOR.
בנושא תכנון הייצור התרשמנו שבהחלט קיים תכנון ביקושים איכותי המבטא נאמנה את ההסכמה שבין חוליות השרשרת. בנושא הרכש התרשמנו שלא מתקיים כמעט בכלל שילוב אמיתי של הספקים בצוותי העבודה בארגון. כמו-כן לא מתבצעים מהלכי בחינה שיטתיים של איכות תהליכיהם של הספקים, ולא ניתן משוב מיידי ותקופתי לספקים. בנושא הייצור התרשמנו שקיים "מפעל זבל" משמעותי הכולל את כל סוגי הבזבוז: בחומר, באנרגיה, בזמן, במקום ובמאמצים פקידותיים וניהוליים. בתחום המחסנאות התרשמנו מרמת מחסנאות גבוהה הבאה לידי ביטוי גם בניהול רצפת המחסן במערכת המידע.
במסגרת הדיונים שקיימנו עם מנהל התפעול המלצנו לו כיצד לשפר את המצב בנושא הרכש ובנושא הייצור עפ"י מודל SCOR.
מודל ה- SCOR הינו מודל רחב אשר שתוכנן על מנת לתת מענה לכל התעשיות, ובמסגרת העבודה בחרנו להתמקד בפרק הספקים שלו.

החתירה לשיפור איכות מובילה יותר ויותר חברות לבצע תהליכי דירוג של ספקיהן, באורח קבוע או מדי פעם. חברות הפונות לכלי הזה מניחות כי דירוג ספקים יעלה את איכות הרכש.
דירוג ספקים היא פעילות עסקית המיועדת להגדיל את רווח הארגון. הדירוג משפיע על רווח הארגון בשני ערוצים:
1. קבלת החלטות על בחירה בספקים.
2. שיפור ביצועי ע"י חשיפת בעיות וחולשות הספקים.

חברת "תפרון" מקיימת קשרים עסקיים עם מספר גדול של ספקים, אולם היא אינה מתבססת על דירוג ספקים פורמאלי. עובדה זו עלולה לגרום להפרעות בתפקודה השוטף של שרשרת האספקה ואף להפסדים כספיים. מטרותינו במהלך העבודה היו להבין את חשיבותם של ניתוח ודירוג ספקים, להבין כיצד צריכים להתבצע הניתוח והדירוג של הספקים, ולנסות לנתח את ספקיה של "תפרון" ולבנות עבורה דירוג ספקים פורמאלי שיהיה לה לעזר בהמשך דרכה.

תהליך הניתוח ודירוג הספקים ב"תפרון" כלל חמישה שלבים:
בשלב הראשון הגדרנו מדדים להערכה. בשלב השני החלטנו אילו מדדים ייכנסו לשקלול וקבענו את משקלו של כל מדד. ממדדים שנבחרו:
א. מחיר חומר הגלם- 40% מהציון הכללי.
ב. איכות חומרי הגלם - 30% מהציון הכללי.
ג. נגישות - 15% מהציון הכללי.
ד. עמידה בזמני אספקה - 15% מהציון הכללי.
בשלב השלישי ביצענו סינון של הספקים לשם בחירת הספקים שייכללו בתהליך הדירוג. במהלך הסינון ניפינו ספקים אשר אפשרויות הייצור שלהם מוגבלות ביותר, כלומר: כמויות חומרי הגלם אשר באפשרותם לספק הינן קטנות ביותר, ולכן הם רלוונטיים רק במקרים חריגים, וכמו כן ניפינו ספקים אשר התעורר ספק לגבי רמת אמינותם.
בשלב הרביעי דירגנו את הספקים עפ"י כל אחד מהמדדים בנפרד. בתהליך זה נעזרנו במנהל התפעול של החברה, במנהלי אבטחת איכות במפעלי הייצור, בנציגי חברות ההובלה FEDEX ו- DHL, ובבסיסי נתונים פנים ארגוניים כגון טבלאות בדים.
בשלב החמישי ריכזנו את כל הדירוגים שהתקבלו בטבלה, ושיקללנו אותם לפי המשקל שנקבע לכל מדד לשם קבלת דירוג הספקים הפורמאלי.
הצגנו את דירוג הספקים שהתקבל בפני מנהל התפעול וסמנכ"ל הכספים של החברה, והם המליצו לנו לעשות שינוי, ולהוסיף מדד שלדעתם הוא מאד רלוונטי - תנאי התשלום לספקים (שקיבל 10% מהציון הכללי, על-חשבון מדד המחיר ומדד עמידה בתנאי אספקה).
קיבלנו דירוג ספקים משוקלל, שעשוי להיות לעזר לחברת "תפרון" ולפתור לפחות חלקית את ההפרעות המתעוררות מפעם לפעם בשרשרת האספקה.

תוכן העניינים:
תמצית מנהלים
מטרות
מבוא
תיאור הבעיה
סקירת ספרות
מסקנות
המלצות (בניית דירוג ספקים בחברת "תפרון")
דיון בתוצאות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

ראשית, במצב של דירוג א-פורמאלי עלול להיבחר ספק שעלות הזמנת רכש ממנו עשויה להיות גבוהה יותר מאשר מספק אחר, משום שלא נלקחו בחשבון גורמים רלוונטיים נוספים לקבלת ההחלטה.
לדוגמא: החברה קיבלה הזמנה למספר מצומצם של בגדי-ים מסוג מסוים. סוג הבד הספציפי המשמש לייצור בגדי-ים מסוג זה מוזמן במרבית המקרים מספק אירופאי (יש לציין כי במרבית המקרים מדובר בכמויות גדולות של הבד). הנמל התפעול הזמין את הבד מהספק האירופאי (כי כך הוא "רגיל" - תוך הסתמכות על ידע הקיים בארגון), תוך התעלמות מוחלטת מספק של אותו בד בדיוק שנמצא בסין - מרחק 20 דקות נסיעה ממפעל הייצור של בגדי הים.

תגים:

רכש · לוגיסטיקה · דירוג ספקים · הערכת ספקים · ניתוח ספקים · ספק · טקסטיל · טכסטיל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכת ודירוג ספקים", סמינריון אודות "הערכת ודירוג ספקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.