היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרשת עגלה ערופה

עבודה מס' 067189

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המקורות השונים המפרשים את פרשת עגלה ערופה בספר דברים, הקשיים העולים מתוך הפרשה והצעות לפתרונן.

3,695 מילים ,7 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

פרשת עגלה ערופה, כפי שמובאת בספר דברים כא פסוקים א-ט, הינה אחת הפרשיות המעניינות והסבוכות המופיעות בתנך. תשעת הפסוקים המתארים טקס כפרה בהלכה היהודית, על רצח שבו לא נודע מיהו הרוצח. אך הפסוקים, חובקים בתוכן יותר מסתם הוראות הפעלה למקרה כזה. כבר בקריאה ראשונית עולות אצל הקורא מספר שאלות על מהות הטקס, מטרתו וכוונותיו, קריאה מעמיקה של הטקסט גם היא מעלה שאלות מעבר לפשט - מדוע מופיע הטקסט במיקומו הספציפי במקרא ומה ניתן ללמוד ממנו מעבר לפשט. בעבודה שלפניכם אסקור את השאלות העולות מהטקסט והצעות הפרשנים השונים לפתרונות.

תוכן עניינים:
פרשת עגלה ערופה
מבוא
הסבר הכתוב
הסבר הפשט
הקשיים העיקריים בפרשה
תשובות הפרשנים השונים
מה טעם המצווה
מדוע מופיעה פרשת עגלה ערופה בתוך פרשות המלחמות?
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

למעשה, דיני המצווה המובאים לעיל אומרים שאם נמצא בארץ ישראל יהודי מת המוטל על הקרקע ולא ידוע מי הרגו, יוצאים שופטי הסנהדרין בירושלים (לפי רש"י סוטה מד, ע"ב וסנהדרין יד, ע"ב). ומודדים את המרחק מהמת אל הערים הסמוכות. לאחר מכן, קוברים את המת באותו מקום, וזקני העיר מבית הדין של העיר הקרובה ביותר מביאים עגלה (פרה צעירה), שלא נעשתה בה עבודה מעולם, ומביאים אותה אל "נחל איתן". לפי פרשניות מסויימות המונח "נחל איתן" בתורה אינו משמש כמשמעותו בימינו, של נחל שזורמים בו מים תמיד, אלא של נחל יבש וקשה. פרשנויות אחרות מדברות על אתה משמעות כמו היום - מחל שוטף שזורמים בו מים רבים ועל כן לא ניתן לגדל שם חקלאות. אז, עורפים את ראש העגלה בעזרת סכין וקוברים אותה שם. חכמי בית הדין וחכמי העיר רוחצים את ידיהם ואומרים בזמן שהם עומדים בנחל: "ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו", המשך הטקסט: "כפר לעמך ישראל אשר פדית ה', ואל תיתן דם נקי בקרב עמך ישראל ונכפר להם הדם". לא ברור על ידי מי זה נאמר - סוגיה שניגע בה בהמשך. ולסיום - "ואתה תבער הדם הנקי מקרבך כי תעשה הישר בעיני ה'".

תגים:

פרשה · תורה · פרשנות · ספר · דברים · מקרא · דיני · תורה · רצח

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרשת עגלה ערופה", סמינריון אודות "פרשת עגלה ערופה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.