היישום אינו מחובר לאינטרנט

תסמונת הניכור ההורי

עבודה מס' 067186

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סינדרום התנכרות הורית- (PAS - Parental Alienation Syndrome) - תופעת סרבנות הקשר של הילד כלפי אמו/אביו, מאפייניו, הסיבות לתופעה ונזקיה.

11,872 מילים ,30 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

החלטות המכריעות בדבר גורלם של הילדים נופלות כאשר המשבר נמצא בעיצומו. עיתוי זה גרוע מכל הבחינות מכיוון שהכושר לקבלת ההחלטות משתבש בתנאי לחץ.
אין פלא שסוגיות רבות, הנוגעות לחיי היום יום של הילדים נותרות ללא פיתרון. המתח הכרוך במהפך שבתפקידי ההורים הופך את עיבודם של פרטי היחסים החדשים למשימה כבדה מנשוא.
בביהמ"ש מופיעים ההורים המתנצחים באויבם.
מפליא ומדאיג לראות כי הורים, המתחרים ביניהם על החזקת הילדים מוכנים להשקיע במלחמה זו משאבים כלכליים ורגשיים רבים יותר מאשר שהשקיעו אי פעם בטיפוח המשותף של ילדיהם.
הדרכה מעטה מדי עומדת לרשות ההורים בשעה קשה זו.
ביהמ"ש קובע זכויות והתחייבויות הוריות במונחים כלליים ביותר, כדי שיתקבלו על דעת שני הצדדים. גם עורכיהם של הסכמי הגירושין אינם נוטים לעורר את תשומת לב לקוחותיהם לגבי הבעיות העלולות להופיע לאחר הגירושין וממילא אינם מספקים אמצעים לפתרונן.
אולם, דווקא בעיות אלו אם אין מבררים אותן בטרם ייחתם הסכם הגירושין, עלולות להיות "פצצת זמן". הצלחתם או כישלונם של ההורים להגיע לידי הסכם ביניהם מעצבת את עמדותיהם ואישיותם של הילדים.

במקרים רבים לא מצליחים הורים להימנע ממלחמה מחריפה זה בזו, והם מתפתים להשחיר את דמותו של בן הזוג השני בעיני עצמם וגם בעיני הילדים.
הם מנסים לצרף את הילד למלחמה ולהשתמש בו ככלי נשק רב עוצמה מבלי לחשוב על הנזק הרב שנגרם לו.
לעיתים מנצלים ההורים רגע של כעס טבעי של הילד כלפי ההורה שעזב את הבית, כדי להסית אותו נגד אותו הורה. במהלך זה טמונה סכנה גדולה. הילד זקוק לשני הורים, והסתה בולטת של אחד כלפי השני טומנת בחובה נזק רב. ניתוץ דמותו של הורה אחד והצגתו כרע וכאשם בגירושין ובכל צרה של המשפחה, מקשים מאוד על הילד את תהליך ההזדהות עם אותו הורה ובכך פוגמים בהתפתחותו.
שנאת ילד כלפי אחד מהוריו מגבירה בו את רגשות האשם - שכן, רק ילד רע יכול לשנוא את אביו/אמו ושנאה זו עלולה להכניסו למלכודת רגשית סבוכה.
הורים צריכים לעשות מאמץ כדי לא להפוך את הילדים ל"בני ערובה" במלחמתם האחד בשני .
וכאשר הילד מסרב ללכת לבקר את ההורה שעזב את הבית וכן מתחיל להגנות את אותו הורה - אין ההורה המשמורן צריך לעודד זאת.
בעבודתי אתייחס למספר נושאים מרכזיים בתופעת "תסמונת הניכור ההורי".

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. תסמונת הניכור ההורי - הגדרה
3. שלוש קטגוריות של תסמונת הניכור
4. היסטוריה
5. טובת הילד: התנגשות בין זכויות - טובת ההורה מול טובת הילד ורצון הילד
6. דחיית גישת "הניכור ההורי" על ידי הקהילה המדעית והפרופסיונלית
7. הנזקים שעלולים להיגרם מגישת "הניכור ההורי"
8. גישת הניכור ההורי מבוססת על צידוד בפדופיליה
9. תסמונת הניכור ההורי = חטיפת הילד
10. טענות גרדנר על מנת להצדיק את תורתו
11. טיפול בתסמונת הניכור ההורי
12.תסמונת הניכור ההורי בארץ ובעולם
13.סיכום

קטע מהעבודה:

תסמונת הניכור ההורי (PAS - Parental Alienation Syndrome) - בארץ ידועה הגישה גם בשם "סרבנות קשר" - היא גישה שאינה מקובלת על הממסד הפרופסיונלי. למרות זאת היא השפיעה עמוקות על הדרך שבה דנים בתי משפט, בארץ ובעולם, בתיקי גירושין ומשמורת, וכן על החלטות בתיקים בהם מואשם אחד ההורים בהתעללות בילדים.
התסמונת של הניכור להורה - (Parental Alienation Syndrome)
ריצ'רד גרדנר היה הראשון שטבע את המושג הזה המציין "ניכור" גלוי של הילד כלפי אחד מהוריו, התנהגות שהוא נותן לה ביטוי במונחים הברורים והמבזים ביותר. המושג "ניכור" הוכנס למירכאות משום שגרדנר טוען כי אצל הילד גם מרכיבי אהבה שהודחקו, או שעברו צורת תגובה
(Reaction Formation), אך הם נותרים לא מודעים ורק גילויים שליליים באים לידי ביטוי חיצוני.

תגים:

הורים · גרושים · הסתה · שנאה · משפחה · הורה · אמא · אבא · גירושין · משמורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תסמונת הניכור ההורי", סמינריון אודות "תסמונת הניכור ההורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.