היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בתקשורת הישראלית

עבודה מס' 067148

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור התופעה והדגמות.

17,319 מילים ,97 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

כנושא לעבודתי בחרתי באחד התחומים היותר נפוצים כיום בקהילה המערבית, הטלוויזיה. כיום הטלוויזיה הינה מדורת השבט החדשה וישנו תהליך של העתקת הדיון הציבורי אליה. דרך בחינת הדיון בטלוויזיה ניתן ללמוד על השפעות תפיסתיות לגבי אוכלוסיות מסוימות. עבודה זו תתמקד בתפיסות הערכיות הנובעות דרך אופן הצגתן של הנשים הנושאות תפקידים בטלוויזיה.
שאלת הייצוג של נשים בתרבות הוויזואלית, קרי טלוויזיה, היא שאלה שזכתה לדיון נרחב, ועל פניה מדובר ב"שאלה ישנה". אולם מסקירה של הספרות עולה כי על פי רוב הדיון בשאלת הייצוג של נשים בטלוויזיה בסדרות פריים טיים, חדשות, ומאחורי הקלעיים מופיע כמובלע כחלק מהעיסוק בסטראוטיפטיזציה של האישה.
העבודה נחלקת לשני חלקים רקע תיאורטי וביטוי התופעה. החלק התיאורטי מתאר את התופעה דך מספר מישורים: הראשון, הצגת תפקיד התקשורת והשינויים שעברו עליה עד היום, השני הצגת ייצוג הנשים דרך מגדר וקוד תרבותי.
החלק השני מבטא ומדגים את האלמנטים שנסקרו בחלק התיאורטי בכמה דרכים: האחת, הדגמה באמצעות ניתוח תוכן של תוכניות נבחרות מתוך תוכניות שונות של זכייניות ערוץ 2 ו- 10, וחברת החדשות. השנייה, יצירת השוואות באמצעות בחינה של הבניות מגדר גבריות והצגה של נשים בתוכניות, דרך ניתוחי תוכן. והאחרונה עושה שימוש במובילות תוכנית, דרך הצורה בה הן מוצגות.
פורמט העבודה הוא מחקר משני משולב עם ניתוח מתוך תכני המדיה הממחיש את החלק התיאורטי של העבודה, יש בעבודה שילוב של מסקנות החוקרים ביחד עם ניתוח שלי. אין ספק שנשים וגברים נולדים ומחונכים בצורה שונה, אך האם זו הסיבה ליצירת הירכיה ועליונות של המין הגברי, והאם אנחנו נותנות לכך יד?. ואי לכך נשאלת השאלה מדוע מוצגות הנשים בצורה סטריאוטיפית שכזו והאם ישנם גורמים לבד מן הסכמות והתפיסות הקוגניטיביות של החברה לגבי תפקידי האישה? כאשר אחת הגישות המרכזיות בניתוח תפיסות סטריאוטיפיות אלו, הינה ההשפעה שיש לאמצעי התקשורת על תפיסת ההתנהגות האנושית.
ויליאמסון (2000) טוענת כי אמצעי התקשורת משמשים כסוכני סוציאליזציה ומתווים לנו את תפקודנו בחברה ואת תפקידינו בין המינים. לפיכך אנו למדים את תפקידנו החברתי והתרבותי מן התקשורת המשמשת סוכן מתרבת לכל דבר.
עבודה זו מעוניינת לבחון האם אכן אמצעי התקשורת הישראלים תופשים את הנשים כשוליות, תפישה הבאה לידי ביטוי באופן הצגתן וההתייחסות אליהן במסגרת היותן נושאות תפקידים במדיה. על מנת לבחון את האופן בו אמצעי התקשורת הישראלית תופשים ומציגים את הנשים כנושאות תפקידים במדיה, עבודה זו תבצע ניתוח תוכן בשילוב ראיונות אישים עם מגוון נושאות תקפידים במדיה מתוך שידורי ערוץ 2 ו- 10, וחדשות ישראל בערוץ 2, אשר נותנים במה לאותן נשים.

תוכן עניינים:
מבוא
1. הטלוויזיה בחיינו
1.1 התפתחות הטלוויזיה בישראל
1.2 השפעת הטלוויזיה הרב ערוצית על חיינו
1.3 השפעת הטלוויזיה על תהליך הסוציאליזציה בין המינים
1.4 סיכום
2. תכנים טלוויזיונים
2.1 רשימת ז'אנרים
2.1.1 חדשות
2.1.2 אירועי מדיה
2.1.3 סרט תיעודי
2.1.4 תוכניות אירוח
2.1.5 תוכניות ריאלטי
2.1.6 סיטקומים ותוכניות סאטירה
2.1.7 אופרות סבון וטלנובלות
2.2 ז'אנר מגדר וכוח
2.3 סיכום
3. סטריאוטיפים מיניים
3.1 סטריאוטיפי מין
3.3 סוציאליזציה וסטריאוטיפים.
3.4 סיכום
מתודולוגיה
4. נשים ויצוגן בתקשורת הישראלית
5.1 עיתונאות נשית
5.1.1 מי הן העיתונאיות אשר הינן חלק מתוכניות חדשות ואקטואליה.
5.1.2 ניתוח ייצוג נשים בתכני חדשות ואקטואליה
5.2 מובילות תוכנית
5.2.1 ניתוח ייצוג מובילה התוכנית - תוכניות בהנחיית נשים.
5.2.2 ניתוח תוכני תוכניות בהנחיית נשים.
5.3 נשים נושאות תפקידים מאחורי הקלעים
5.3.1 במאיות
5.3.2 הפקה
5.3.3 תסריטאיות
5.3.4 תפקידים טכניים - צילום, סאונד, עריכה תפאורה ובמה
5.3.5 תפקידים לוגיסטים - הלבשה, איפור
5.3.6 תחקיר
5. דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

פיתוח הרעיון של שידור תמונה באוויר בא בתקופה מקבילה לפיתוחם של שידורי הרדיו. שידורי טלוויזיה ניסיוניים בוצעו במקומות שונים כבר בשנות עשרים והשלושים של המאה הקודמת, ואולם רק בשנות הארבעים ובעיקר בסופן, לאחר שנפתרו בעיות טכניות ונקבעו הסטנדרטים לשידור, החלו לקום ברחבי העולם תחנות טלוויזיה.
נושא הקמתה של טלוויזיה בישראל עלתה לראשונה ב- 1952, על ידי גנרל דיוויד סארנוף, מייסדה של רשת NBC, כאשר הציע להקים תחנת טלוויזיה לצה"ל. משלחת מיוחדת שיצאה לארה"ב, ללמוד את הנושא, מצא שיהיה ניתן לשדר מספר שעות מדי ערב, ואולם ההצעה נגנזה על ידי דוד בן גוריון שהיה בראש מחנה המתנגדים, מתוך הנחה כי מדיום זה אינו "חינוכי".

תגים:

ייצוג · נשים · טלוויזיה · מובילות · תוכנית · סוציאליזציה · מין · ומגדר · במאיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בתקשורת הישראלית", סמינריון אודות "ייצוג נשים בתקשורת הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.